mandag 2. mars 2015

På leiting

Oh for et evig mas! Jakten etter det perfekte sted å bo. Nå har vi vært på leting etter leilighet siden november, men det er jo først i januar at vi virkelig begynte å være med på budrunder. Pluss det tar litt tid å finne ut av hva det faktisk er man er på jakt etter.

Først tenkte vi at vi ønsket å bo på løkka og ta del i det vrimlende, levende miljøet som er der, men så forsto vi at det holder egentlig bare å dra på besøk til løkka, vi trenger ikke å bo der. Det du får for penga er mer beliggenhet enn en bra leilighet. 
Så vi har funnet ut at vi gjerne vil bo i nærheten av her vi bor nå. Vi trives veldig godt her på Kampen, og vi syns både Vålerenga, Etterstad og Ensjø er fine steder og bo. Vi har vært igjennom en god del budrunder på etterstad og enten så har leiligheten gått for mer enn hva vi syns den er verdt, eller så har noen andre tatt den på forkjøp, med tanke på at de fleste leiligheter som er bygd i de områdene er obos. Ja, også har du det siste alternativet også da, og det er at selger ikke ønsker å selge fordi leiligheten ikke kom like høyt i budrunden som naboen :P herlighet, dem la ut leiligheten uken etter 350 000 over takst, men i budrunden gikk den ikke mer enn 25.000 høyere enn siste runde, og det var fremdeles 175.000 over takst, men nei, dem skulle vente igjen. Så er det rart vi blir en smule lei? 

Det som er skummelt med å gå seg litt lei er at man kanskje går for noe man egentlig ikke vil ha eller som ikke er helt perfekt, men kanskje man må nøye seg med noe som ikke er helt perfekt også.. Vi tittet på bryn, men den var for stygg, også fant vi en på bergkrystallen som var utrolig flott, men den gikk høyere enn det vi ønsket med tanke på at den lå langt utenfor byen.. Blæh. Nå skal vi se på et par leiligheter i dag, og vi så på en i går, alle med budrunde i morgen, så kanskje en av dem er it?

Vi fikk solgt vår på null-komma-niks, så det var veldig deilig. Slapp til og med å ha visning! Så nå veit vi akkurat hva vi har og rutte med og det er jo fint, men samtidig så går tiden veldig fort til overtagelse... Vi må flytte ut innen 15 April og det er aldeles ikke lenge til. Vi er veldig heldige og kan bo midlertidig i 2 etasjen hos foreldrene til Thomas, men det er jo fremdeles ikke ideelt og vi håper jo vi finner noe før den tid kan du si!

Dette bilde var tatt for ca 3 uker siden,  så mage  har vokst litt siden det :P


Ellers så er jeg i uke 23 nå, bare 17 uker igjen! De siste ukene så har jeg hatt gleden av å kjenne masse aktivitet fra minstemann og det er utrolig gøy.
Thomas kan til og med kjenne noen spark av og til han også og det er spesielt gøy syns jeg da! Formen er så som så. Fysisk så er jeg i helt grei form, men jeg er veldig sliten mye av tiden, spesielt mentalt. Det er for det meste fordi det blir mye kveldsvakter, og det å være hjemme i tolvtiden på natta er utmattende og gjør meg veldig trist til tider. Så det har vært en del tårer i det siste, men jeg håper ting blir bedre! Så sist jeg var skikkelig nedfor og hadde nok en kveldsvakt så pynta jeg meg og dro ut på byen med Thomas og drakk fantastiske alkoholfrie drinker som Elise lagde til meg! Det var ganske kos!



Nå kommer jeg meg vel egentlig ikke inn i flere av de trange kjolene mine lenger haha.

 Jeg har også fått tilsendt utrolig søtt hjemmestrikka tøy fra Anette som bor i Trondheim nå og det kom som en superkoselig overraskelse.  Se bare så nusselig det er:



Jeg har laget en inspirasjon pin på pinterest med strikka babyting som jeg syns er kult,  sånn om det er flere venner som ønsker å strikke:P

Skal prøve å ikke bruke like lang tid før neste i innlegg ;)

Ciao <3>


1 kommentar:

  1. Foreslår at dere begynner å se i Drammen, jeg Lotte :-) Mye mer for pengene her, også har du barnevakt i nærheten - og det er kort vei til Oslo. He he!

    SvarSlett