mandag 14. mai 2012

10 uker har gått, - 7 kg, og gutsy før- og etter bilder!

Ja da har det gått nesten 10 uker siden jeg meldte med inn i VG's Vektklubb.no. Jeg har nå debattert med meg selv om jeg skal legge ut disse før og etter bildene... Da jeg tok disse bildene hadde jeg ikke tenkt på at jeg kom til å skrive blogg om denne prossessen, det var bare noe jeg ville ha som motivasjon for min egen del. Nå derimot som jeg faktisk skriver denne bloggen og forteller om min kamp om å gå ned i vekt så føler jeg at det er på sin plass og ha noen bilder som viser min prosess. Grunnen jeg ikke er overivrig etter å dele disse bildene er at jeg er i undertøyet, de er ikke det minste flatterende og dønn ærlige! Her er det ikke noe glamour belysning, sminke eller babyolje, det er kun meg og mitt fengsel av fett.

For det er det det er, kroppen min er et fengsel. Jeg er forbryteren, dommeren og bøddelen. Det er et fengsel jeg har skapt helt på egenhånd. Det et et fengsel som jeg alltid har trodd at man umulig kan komme seg ut av, så jeg har aldri prøvd på noen rømningforsøk. Derimot når jeg så bøddelen snike seg i mørket mot meg fant jeg ut at det var på tide med min egen lille eller store Prison Break! Tiden var kommet og jeg skal bevise at det så absolutt er mulig å bryte seg ut!

Ved å legge ut disse bildene så utleverer jeg meg selv enda mer en hva jeg hittil har gjort og jeg veit ikke om det er veldig lurt, men på denne måten så håper jeg på å være til inspirasjon for andre som er i min situasjon og selv kjemper mot vekten. Jeg har fremdeles en lang lang vei og gå før jeg når mitt mål, men jeg er hvertfall på vei. Ved å legge ut disse bildene så viser jeg også at denne forbryteren skal aldri komme tilbake, det er et løfte jeg gir meg selv. Det er nå skrevet ned i det store internettet for alle å se, det er da et løfte man ikke enkelt kan bryte. Jeg legger også et press på meg selv for å bevise både for meg selv og være et forbilde om at dette går an, jeg kan ikke gi opp!

FØR 103 KG                                      10 UKER SENERE                                  ETTER 96 KG
























Jeg har fremdeles en veldig lang vei å gå, men jeg beveger meg sakte men sikkert dit jeg vil. Jeg minner om at hovedmålet mitt er å gå ned 20 kg innen den 12.11.12, det er altså 36 uker.
Startvekten var den 7 mars: 103 kg med en BMI på 34.4
Nå den 14 mai: 96 kg med en BMI på 32.1

Jeg håper at jeg kan være til inspirasjon for andre også. Send meg gjerne spørsmål på mail eller i kommentarfeltet hvis det er noe dere lurer på eller dere kunne ønske jeg tok opp her på bloggen :D

4 kommentarer:

  1. Bra Lotte! :D
    Du er flink!^^

    SvarSlett
  2. Tusen takk:) Det tar tid og mye hardt arbeid, men sånn skal det være:D

    SvarSlett
  3. Hei, jeg er kouhaien din i Japansk; Kristoffer, om du husker. Vil bare si at du er kjempeflink!! Har selv gått ned en del tidligere, stå på!!

    SvarSlett
  4. Hei Kristoffer:D Hvordan går det på Josai? Hørt at det har vært en del drama og bitching der nede, men det hører vel Josai til :P
    Tusen takk, det er hyggelig å høre! Ofte er det tar man slike komplimenter bedre til seg når det er folk man ikke kjenner så godt som sier dem, eller jeg er hvertfall sånn. Venner og familie ser deg liksom hele tiden og man føler av og til at de sier hyggelige ting fordi at de må! Men sånn skal man jo ikke tenke:P

    SvarSlett