onsdag 19. juni 2013

Brannsår, syreskader og gnagesår!

Jeg brukte mye av fritiden min oppe i Lillehammer til sminkingen. Det var utrolig deilig egentlig! Dagene der oppe begynte med en sunn frokost, men det var vel egentlig det eneste sunne jeg fikk i meg på hele oppholdet også:P



Det ble nemlig gode fellesmiddager, fest og øl nærmest hver dag.. joda, man kan jo si nei, men det er ikke så lett å finne i mitt vokabular etter 10 dagers nattevakt! Så vekta står stille denne uken, eller det vil si at jeg gikk litt ned i uken jeg jobbet natt, men gikk det rett opp igjen etter Lillehammer. 

Etter å ha lagd det hovne øye så satte jeg i gang med å lage brannsår. Det skulle bli en syreskade, så i første omgang lagde jeg et brannsår. 



Her la jeg på først tre lag med flytende latex, deretter bomull med et nytt lag latex. Bomullet er bare for lage tekstur og fine groper og åpninger du kan legge fruktsalet som skal skape syre effekten.



Så puttet jeg silikon både klar og rød i for å gi følelsen av smeltende hud og til slutt strødde jeg på med nyco fruktsalt og en blanding fruktsalt og fakeblod. I gropene så la jeg også litt ekstra tykt geleblod. Så sprayet jeg på med vann som fikk saltet til og bruse. Jeg har selvfølgelig jobbet en stund med å male på flere lag ulike farger for å skape dybde og en fin rødlig fleshy farge ;)





På lørdagen så var det så utrolig flott vær, så da våknet jeg tidlig og ville dra Thomas med på gå/jogge-tur. Til slutt fikk vi gått opp til toppen av hoppbakken og tok en joggetur oppe i skauen og hjem. Det utgjorde godt over 1000 kcal, så det jeg jo bra vi fikk trent bor bittelitt av all den ølen vi drakk ;) 

Så da jeg kom hjem tenkte jeg at jeg må jo kunne lage noe mer normalt med denne sminken også, noe litt mindre ekstremt.. og etter å ha blitt inspirert av joggeturen, tenkte jeg at hva passer bedre enn et gnagesår? 



Denne klarte jeg faktisk å lure mamma med, fordi jeg fikk inn en melding fra facebook hvor hun hadde skrevet noe som, uffda, dette så ikke bra ut og nå er det ikke sminke heller, men så hadde hun sett kommentaren min og skrev bare drittunge og slettet den andre meldingen haha :P 

Da vi satt og analyserte filmmanus fiklet jeg litt med restene av gnagesåret og laget denne: Ikke spesielt bra, men også veldig halvhjerta forsøk da: 





4 kommentarer:

  1. Jeg søkte på hoppbakke og dette er det jeg endte på. Dæven altså! Holder du kurs eller? Det er jo helt rått!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Oi, så gøy og du syns det var bra! Jeg har ingen erfaring med sminke og pusler bare med det på egenhånd, så dårlig med kurs der. Har egentlig sykt lyst til å gå på SFX-linjen på NISS for å lære mer :D

      Slett
  2. jeg lurer på hvor du kjøper flytende latex? helst i butikk, må ha til halloween.

    SvarSlett
  3. Lotte, denne ferdigheten må du utvikle videre. Jeg havnet med et feiltrykk på din side og ble så lei meg for den grusomme armen. Heldigvis at det var et produkt av maling og plast.

    SvarSlett