torsdag 16. august 2012

En ukes ferie i Parga, Hellas del I


Først må jeg bare si at det har vært helt fantastisk med en ukes fri! Og en hel uke i Parga var ikke dumt:D Jeg har ikke vært i Syden siden jeg var i Bulgaria for drit lenge siden da jeg var sammen med Håvard, så det var sannelig på tide. Jeg har faktisk vært i Parga en gang før med Mamma, Helge og Tobias. Det var i -98, og jeg husker godt at jeg likte byen veldig bra, jeg husker også at jeg tok en masse bilder den sommeren, men at på nesten hvert eneste bilde så hadde en finger sneket seg med på bildet:P Kanskje like greit å la Thomas stå for bildene denne gangen? Neida, jeg har tatt en del bilder jeg også, både med mitt eget og med Thomas sitt, men jeg har ikke kommet så langt som at jeg har fått lagt dem inn på dataen eller redigert noe som helst. Thomas derimot har fikset noen, så da har jeg til et lite blogginnlegg nå.

Det er ikke så veldig mye å si om ferien, vi gjorde det man skal gjøre! Slappe av, spise, drikke øl, slappe av, bade, private aktiviteter, spise, slappe av... ja du forstår! Jeg sa jo blant annet at jeg ikke skulle tenke på trening, kosthold eller noe i en uke og det klarte jeg. Jeg klarte da selvfølgelig også å legge på meg nesten 3 kg på en uke!! Kosthold og treningstruktur kommer jeg mer tilbake til i et annet innlegg, dette skal kun handle om ferien:D

Bryggen i Parga

Dverge Lotte



Jeg synes jeg ligner merkverdig mye på dvergen i Carnivale her, hvertfall på håret:P



Fiskesnøreting

  
På slottet


Parga by ved solnedgang

Rett etter at Thomas tok dette bilde kom det en dame og snakket strengt til oss, men det var helt gresk for oss så vi forsto ingenting!



Lotte: "wow, der så jeg slank ut!" Thomas: "Ja! Hvordan fikk jeg til det!! Se på de alien beina!"



Dette er bassenget på hotellet. Vi hadde det ganske gøy med å oppføre oss som barn og hoppe ut i bassenget på alle mulige måter. De fleste bildene av Thomas ble veildig bra. Jeg derimot ser helt mongo ut i tryne på alle sammen.

Her tok vi en tur til Ancheron River Styx, som er elven der de mener de døde blir fraktet opp til dødsriket.

Vi tok for det meste båten til ulike strender hver dag, det var utrolig digg. Favorittstranden ble til slutt Sarakiniko, som lå langt unna og var litt mindre. Her var det færre turister og fler grekere. Båten gikk også bare en gang om dagen til og fra så det gjorde at det ikke var så mange folk.

Her har vi mer det ansiktsutrykket som jeg har på de fleste bildene hvor jeg hopper i vannet!

Rett ved hotellet så var det en fancy minigolfbane, så vi tok et par runder før middag en dag. Vi var ganske dårlige begge to, men jeg vant begge gangene og Thomas klarte hole in one på en av dem.



Parga by!

Her har Thomas tatt bilde av sandkornene eller de bittesmå steiene på stranden med makrolinsa si.







Det er bare to tavernar på Sarakiniko beach, den ene ligger nede ved standen og er den du ser på bilde her. Den andre ligger høyt oppe i fjellkanten (ikke veldig høyt oppe men den har en fantastisk utsikt) Da vi var på denne tavernaen siste dagen så var det søndag og en hel masse grekere. Det var live musikk og mange av folkene var med på å danse på hver sin måte:)






Det er nok noen tiggerkatter i Parga, men det er livredde for folk og løper unna så fort du stikker handen ned til dem, men tigge litt etter mat skal dem:)

Dette er utsikten mot den andre siden av Parga, mot Valtos Beach, det var den stranden vi var mest på når jeg var der meg Mamma, Helge og Tobias. Vi hadde bare en dag på denne stranden da den er veldig mye mer masete.

Solnedgang over Valtos Beach



Vi hadde det ganske gøy meg vidvinkelen på kameraet til Thomas som er fullformat og det er derfor vi har alle disse "artsy" bildene. Jeg syns dverge Lotte er helt fantastisk! Vi hadde også med oss Holgaen som Thomas fikk i bursdagsgave av meg, så det blir utrolig spennende å se hvordan de bildene blir når han får fremkalt dem! De bildene vi tok på bursdagen til Thomas ble for det meste veldig mørke og mange ikke brukanes. I Syden derimot, så er det jo ekstremt lyssterkt så jeg tror ikke vi vil få det problemet, men kanskje mye vil få en utbrent feel..

1 kommentar:

  1. Jeg hihi'et og hoho'et meg gjennom hele innlegget. Mange artige bilder av dere!!

    SvarSlett