lørdag 11. januar 2014

Ny hårfarge! Jeg blir lysere!


Som mange av dere veit så er hårfargen min egentlig lys blond, men det er jo så gørrende kjedelig. 

Her har min orginale hårfarge for sånn 3,5 år siden. 
Etter dette, så har jeg hatt utrolig mange forskjellige kalde rødfarger, og jeg har elsket alle og en av dem. 


Men uansett hvor mye jeg digger hårfargen min over, og da mener jeg at jeg uten å blunke ville gått tilbake til den når som helst, så følte jeg at jeg ville prøve på noe nytt. Noe nytt ville si at jeg vil gå lysere, mer mot blond igjen.

Jeg har googlet en del bilder av folk med strawberry blonde eller jordbærblondt hår. Det finnes mange ulike versjoner av dette, men jeg liker den oransjeblonde best. Hvor lett vil det være å gå fra knall rød til lys jordbærblond da? I følge den ene frisøren så kunne jeg ikke forvente det i det hele tatt, i beste tilfelle ville jeg klare å få oransje hår, men min fantastiske venninne og dyktige frisør My har aldri backet ut fra en utfordring! 

Slik så jeg ut før jeg dro hjemme i fra, og jeg må si at jeg nesten ikke hadde lyst til å gjøre noe som helst med det allikevel..

En smule bekymret Lotte rett før blekingen skulle i gang. Dette etter å ha blitt advart om at håret mitt kunne brekke av og det var ikke sikkert at det ville overleve prossessen..

Her er vi i full gang med blekingen og overraskende nok, så lysnet det ganske fort! Hvertfall den delen av håret som var mest slitt, resten tok litt lenger tid! 



Etter vasken så ble vi overrasket over hvor lyst det ble! Vi hadde en forventning om at det ville bli skikkelig oransje og en god del mørkere, så dette gikk over all forventning. Hvis jeg virkelig ville og hadde turt, så kunne man kjørt en blekerunde til og jeg hadde fått det blondt igjen. Ikke at det hadde vært å anbefale med tanke på at håret hadde nok blitt litt vel tyggegummi og jeg måtte ha kuttet av mye mer!

Siden jeg hadde litt ettervekst, så ble jo mitt hår også enda lysere i bunnen, derfor måtte vi sette i gang og fargekorrigere litt, og med vi så mener jeg My. Det morsomme var at jeg hadde pekt ut en farge på fargekartet som jeg likte før vi begynte denne prossessen. Den fikk jeg høre at jeg kanskje kunne prøve å få til neste gang, men siden det ble så lyst så kunne vi like gjerne gå for denne! Vi tok et hakk mørkere gylden rød i bunnen og en lysere på resten av håret.

Ferdig resultat! 



Jeg er hvertfall ganske fornøyd, selv om det er veldig merkelig med så lyst hår! Det er jo fremdeles oransje, but you say tomato I say tomato :P



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar