lørdag 27. april 2013

5 dager unna på diett! Gått med nesten 2 kg :/

Ja da har det gått 5 dager, sto nettopp opp, så jeg starter på den sjette dagen i kveld.
Det har gått veldig fint, har klart med ganske bra uten noen form for søtsaker eller potetgull. Tror det henger sammen med at jeg spiser hver tredje time, noe som gjør at jeg ikke rekker og bli stupsultens som ofte resulterer i at jeg kjøper ferdigmat og da gjerne den som er litt fet og med masse karbohydrater.

Jeg skrev jo et eksempel på hva den ene dagen besto av på forrige innlegg. Jeg gidder ikke skrive ned alle de andre dagene her, men jeg kan jo fortelle litt hva jeg har spist :) Igjen, det viktigste er at alt er fra bånn og ikke ferdigprodusert, ikke noe fjordland, toroposer, pizza eller lignende skvip!

Siden jeg jobber natt så fordeler jeg jo opp måltiden litt anderledes. Hvis jeg står opp sent og det er kort tid til jobb, så lager jeg enten en større frokost eller spiser middag når jeg står opp. Sånn som i dag så velger jeg å spise middag til frokost, ta med et mellomåltid kanskje rett før jobb bestående av en fruktsalat siden jeg mangler litt c-vitaminer nå, så blir den en salat med kylligfilet til lunsj, kanskje en yoghurt til mellommåltid og igjen 3 riskaker med noe lett på til frokost/Kvelds før jeg legger meg.

Lunsj: Salat ca 400g bestående av isberg, plommetomater, agurk, rødløk og paprika og 150g kyllingfilet. Totalt ca 200 kcal. Dette blir du god og mett av. Stek kyllingen i panna uten olje elle smør!



Frokost: Omelett med kyllingfilet, bestående av 3 egg, paprika, rødløk 150 g kyllingfilet. Krydret lett med salt, pepper og basilikum. tot ca 400 kcal. (Dette er da en av de større frokostene, fine hvis jeg veit at det blir en stund til det neste store måltidet, eller om måltidene utover dagen er litt lettere). Du kan jo også spise dette til middag! Eller så kan du til frokost bytte ut kyllingfilet med 5 skiver kalkun/kyllingpålegg, da blir den på ca 300 kcal :)


Mellomåltid/Lunsj/Kvelds: Fruktsalat med 100 g mild vaniljeyoghurt. Består av 1 banan, 1 eple, 1 kiwi og 1 appelsin. Tot ca 268 kcal. Egner seg nok best som en lunsj eller kveldsmat en dag man vil kose seg litt ekstra eller om du har vært dårlig på å spise frukt den siste dagen :) 


Middag: Ørret på en seng av brokkoli! Ja gud så fænsy det høres ut om man skal si det sånn. Det er jo ikke så spennende akkurat, men det metter og jeg elsker både ørret og laks, så for meg så er det en digg middag. Egentlig skulle det være 200 g laks, 50 g byggris og spinat, men det hadde jeg ikke så da ble det det jeg hadde i kjøleskapet. Dette er en hel brokkoli og 200 g ørret pluss 1ss naturell yoghurt. Tot ca: 400 kcal



Kvelds/mellommåltid: Er man søtsugen, eller sånn som meg liker ikke melk så slo jeg 2 fluer i en smekk ved å lage en lett sjokolademelk. 2 dl ekstra lett melk og 1 porsjon (10-13g) oboy og 6 isbiter som blandes i blenderen. tot: ca 120 kcal. 

Dette og det dere så på forrige innlegg er en kombinasjon av det jeg har spist de siste 5 dagene, pluss noe riskaker med et tynt lag syltetøy på når jeg har fått lyst på noe søtt. I tillegg så har jeg tatt meg en at Yt sine restitusjonsbarer etter trening to ganger denne uken. Dem er gode og funker fint etter trening syns nå jeg, hvertfall med tanke på atjeg skal bare rett i seng etter å ha syklet hjem og gidder derfor ikke lage noen større frokost.
I gjennomsnitt så har jeg vel ligget med et inntak 1200-1300 kalorier daglig minus trening da. (jeg hadde aldri trodd det skulle gå å ligge så lavt, men det er bare fordi man propper i seg masse rene sunne produkter og proteiner som faktisk metter! Jeg får se hvordan det går neste uke som jeg ikke jobber, kan være jeg må spise litt mer da siden jeg mest sansynlig er våken i flere timer.

I tillegg så har jeg har trent 3 ganger denne uken; 3 timer burlesque, og ca 2,5 timer på jobben. Burlesuqen var har som alltid, men veldig gøy. Onsdag så trente jeg 30 min på ellipse, 20 min boksing på sekken og resten styrke pluss at jeg syklet hjem. Lørdag morgen så trente jeg 30 min ellipse, 6x30 situps med 10 kg vekt og sykling hjem. Så totalt denne uken har jeg trent 5 timer 35 minutter og forbrent 3376 kalorier. I tillegg så har jeg syklet frem og tilbake på jobb hele uken :)

Jeg har veid meg hver dag denne uken for å følge med på hva dietten gjør med kroppen, og allerede i løpet av de første dagene så hadde jeg gått ned 1 kg. Dette er jo mye vann!! Da jeg veide meg i går så veide jeg 81,2 kg, det er en nedgang på 1,8 kg siden veing på mandag. Jeg lå på det samme i dag. Offiell veing er nå på mandag, så det blir spennende å se hva den vil stå på da.

I morgen så er det den obigatoriske spisedagen. Det vil si at man skal ha lov til å kose seg litt, men innenfor en viss ramme. Dette passer veldig bra ettersom jeg skal i bursdagselskap! Så da blir cluet og ikke overspise, men å kose seg med litt av alt ;)


2 kommentarer:

  1. Kjempefin blogg du har! :)
    Har drevet og lest innleggene dine fra Kina! Ser fantastisk ut. Jeg studerer for tiden kinesisk, og skal til Kina for å bo der et år neste sommer. Gleder meg! :)
    Imponerende at du har klart å gå ned så mye i vekt, stå på! Måltidene på bildet over ser også kjempegode ut, spesielt laksen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Det var veldig hyggelig å høre! Så gøyat du skal til Kina :) Jeg hadde det veldig bra, selv om det var vanskelig å være borte fra kjæresten så lenge. Du er fremdeles heldig som får være det et helt år. Jeg tror nok du lærer mye mer Kinesisk på et helt år, selvfølgelig:P Men man blir mye mer sikker på seg selv språklig og tør faktisk snakke språket mer etter en sånn 5 måneder, og da er de jo bare du har 7 måneder igjen haha.

      Slett