onsdag 24. april 2013

Ninja-dietten!

Jeg sa jeg skulle komme tilbake til hvordan det har gått med vekt og sånt i det siste. Egentlig så har det stått veldig stille. Jeg gikk jo veldig fint ned i to uker, men så begynte det å gå litt opp igjen, men de siste to ukene nå så har jeg hatt en nedgang på ca 0,5 kg i uka, så det er bra. Jeg var endelig nede på 83 kg igjen på mandag.

Det er ikke noe gøy når man vipper på frem og tilbake på de samme tallene hele tiden, når jeg var på 90-tallet så vippet jeg mye frem og tilbake på 98-96 kg, så ble det stopp på 91-93 kg, 85-85 kg.. Frem og tilbake, frem og tilbake. Nå så har jeg virkelig gått inn for at jeg skal under 80 nå frem mot sommeren! Det er det første delmålet, men jeg ser ikke på det som gjennomført før jeg har klart å ligge under 80 i to uker, først da klarer jeg å tenke at jeg har blitt stabil på det tallet hvertfall.

Det var en så inspirerende økt forrige uke med Anne Line og resten av gjengen at det ga virkelig mersmak til å bare kjøre på nå. Nå så går jeg på en diett som Anne Line bruker når hun skal ned i vekt før kamp. Det kun rene produkter som er yes, mens all ferdigmat er fyfy. Her skal man renske kroppen for all drit. Det er kanskje farlig lavt kalorinivå på dette her, men jeg spiser slik at jeg blir mett i første omgang, men skal holde meg unna alle karbohydrater, fett og tilsøtninsstoffer.

Slik så mandagen min ut:

Frokost: 260 kcal

3 riskaker, 2 egg og ca 80 gram plommetomat pluss 7dl vann

 Lunsj: ca 214 kcal


ca 300-400 gram salat og en boks tunfisk i vann. Jeg blandet inn tunfisken når jeg skulle spise salaten slik at det holdt seg så friskt som mulig. 


Mellommåltid: ca 175 kcal. Et eple, en banan og en riskake

Middag: ca 260kcal


Ikke akkurat den mest spennende middagen, men den funket helt fint. Det er en stor brokkoli og 200 gram torsk (jeg spiste bare 150 g fordi jeg er ikke så himla glad i det. stekte torsken i panna med en halv ss olje så det legger til 60 kcal bare det :P
Mellommåltid 2:  Siden jeg hadde 3 timer dans denne dagen så la jeg til en gresk yoghurt med nøtter fra urtehaven (ca 122kcal står det på boksen, men jeg tipper den ligger mer opp mot 200 hvertfall) .

Kveldsmat: ca 187 kcal, 3 riskaker med et tynt lag philadelphia og kalkun/kyllingpålegg

Da jeg kom hjem på morgenen var jeg fremdeles litt shaky, så jeg spiste en banan og en riskake før jeg la meg. Totalt på mandagen drakk jeg nesten 4 liter vann og spiste ca 1215 kcal, men trente hele 1575 kcal i dans.

Jeg sov veldig dårlig denne tirsdag morgen og dag fordi naboen drev å pusset opp, så jeg kom meg ikke opp før nærmere 20.30! Dermed ble det frokost litt sent denne dagen :P Hva tirsdagen besto av kan jeg fortelle mer om i morgen eller en annen dag.

Jeg var jo innom Manillusion her om dagen å kjøpte meg en gul polkadot jumpsuit! Jeg digger den og gleder meg sykt til sommeren når jeg kan bruke den :D




Ellers så fikk jeg endelig kommet meg på skolen forrige uke og fikset disse diplomene mine, noe jeg skulle gjort for et år siden.. endelig så kom dem i posten og tydeligvis så var naboene eller postmannen like spent som meg så dem hadde like gjerne åpnet posten min for meg.. bare glad dem la det tilbake i postkassen slik at jeg kan nyte dem litt også!


Ukens Veing

7 mars 2012: 103 kg BMI: 34,4
2 april 2013: 83,9 kg BMI: 28 
20 april 2013: 83 kg BMI: 27,7

2 kommentarer:

  1. Hei:) Liker veldig godt å lese bloggen din, og gleder meg alltid til det kommer et nytt innlegg. Jeg holder på å gå ned i vekt selv, og finner bloggen din kjempeinnspirerende:) Synes det virker helt fantastisk gøy med burlesque! Jeg lurer på en ting; når du kjøper nye klær nå som du er underveis i slankingen, kjøper du en eller to str for lite da? Eller kjøper du den str som passer deg her og nå? Jeg opplever dette problemet selv nemlig. Har gått ned 10 kg, så er nødt til å bytte ut litt klær nå og da. Og jeg gleder meg som en liten unge til å kjøpe nye sommerklær:) Men er så usikker på str. Har du noen lignende erfaringer? Dette ble en lang kommentar;) Uansett; stå på videre! Hilsen Elise

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!! Nå ble jeg glad :D Alltid kjempekoelig med kommentarer og enda hyggeligere at du faktisk følger meg og holder på med samme greiene selv!
      Burlesque- som du sikkert har skjønt på meg, er kjempegøy! Det er virkelig å anbefale altså.
      Når det gjelder shopping av klær, så har jeg ikke kjøpt de dyreste klærne når jeg har gått ned i vekt, litt fordi målet er jo å gå ned enda mer. Hvis jeg kjøper meg en bukse så prøver jeg å kjøpe en som passer til meg nå, men som kanskje er bittelitt trang. Det er jo mest fordu bukser vier seg jo ut etter å ha brukt dem uansett. Jeg har også kjøpt en del kjoler, og dem kjøpte jeg når jeg veide over 90 kg, men dette var kjoler med stretch, så dem sitter like flott nå som da. Synes det er lettere med topper og kjoler enn bukser for å si det sånn. Nå føler jeg derimot at selv om målet er å gå ned 10 kg til, så vil jeg jo ha noen nye fine sommerklær. Så hvis jeg skal kjøpe noe nå, så skal jeg ned en størrelse til hvertfall. Dvs, jeg kjøpte en bukse i høst, da jeg veide 93 kg, dette var str. 44, og den var nok litt trang. Nå så er den litt for stor og sklir ned uten belte. Allikevel når jeg prøver 42 så passer det ikke, men jeg tror jeg bare må presse meg inn i det og prøve litt ulike former rett og slett. Jeg syns det er dumt å kjøpe klær som er for små til meg, når du kanskje endellig har gått ned nok, så er dem kanskje ute av mote? med mindre det er en type stil du går for da, sånn som meg og 50-60talls stilen, der kan jeg jo kjøpe ting som er litt for smått hehe.
      Det vanskelige er jo å kvitte seg med ting som har blitt for stort. Jeg må få sydd inn det jeg elsker, for jeg har jo brukt mye penger på en del av det, men vil ikke ha det i skapet slik som det er nå for da kan jeg jo vokse inn i det igjen :P

      Haha da ble min kommentar ganske lang også! Masse lykke til videre og stå på du også :D

      Slett