fredag 19. april 2013

Jungle exotica, boxing and working, those a a few of my favorite things ;)

Fy fader dere, har dere peilig hvor fantastisk artig burlesque egentlig er? Vel, dere som ikke har prøvd går virkelig glipp av noe. En ting er at dere ikke vil vise dere frem, det er helt greit det. Det å vise seg frem er absolutt ikke for alle, men ikke la det stoppe deg allikevel. Inne i et studio er du jo trygg uansett sant! Etter forrige kurs, så fikk jeg selvfølgelig mersmak og ønsket å begi meg ut på et nytt kurs som gikk litt videre fra det vi allerede har holdt på med, men så fant jeg ut at jeg har fremdeles en masse å lære og en masse bevelgelser jeg trenger å terpe mer på, så jeg bega meg likesågodt ut på et nytt nybegynnerkurs og Jungle Exotica ;)

Vi er hele tolv stykker i nybegynnerkurset og vi finnes i alle størrelser og former, her er det ingenting som stopper oss. Man syns kanskje det er litt kleint i begynnelsen, men det er morsomt å se hvordan vi går fra fullt påkledd i treningstøy (og allerede da prøver man å skjule seg litt) til å til slutt stå bare i truse og tassles og vifte med puppa:P Denne gangen lærer vi en koreografri til "The Stripper" og vi skal lære en til "The Man With The Golden Arm". Jeg er faktisk overrasket over hvor flinke alle er! Jeg syns ikke vi var like flinke da vi startet på nybegynnerkurset i vinter, utrolig gøy å se!





I Jungle Exotica kurset så er vi 7 stykker, litt færre men det passer bra til acten. Jungle Exotica dere, det er så fantastisk gøy, og hardt! Her bruker vi alt det vi har lært tidligere, men vi går bare enda dypere inn i bevegelsene og isoleringsteknikken, og det er tøft dere, det er tungt og man kan ikke annet enn å øve! Jeg kan ikke så mye om dette, men i følge wikipedia så er det grener for exotica, tiki og jungle. Jungle exotica ble dannet gjennom hollywood og folkets interesse for det eksotiske og er blant annet inspirert av gamle tarzanfilmer. Når vi danser jungle exotica så er det mye tiki inni der også, men godt blandet med burlesquen bare at det er råere. Det her er mer teatralsk. I vår act så skal vi være Fire Priestress, med tente røde lykter som vi holder i hver hånd og som inkorporeres i dansen. Vi skal danse en form for offerdans, hvertfall slik jeg tolker det, og det er dere vi skal lure inn og ofre ;) Egentlig så skulle vi ut på jakt med spyd, men dessverre fikk Mari betennelse i håndleddet og da er det ikke lett å trikse og mikse med et spyd :P Musikken har Mari mikset sammen selv, så den har jeg ikke noe eksempel på her, men la meg bare si det sånn at det er masse junglelyder og apekatter som skriker haha!

Dere kan jo få se en video som viser hula hula og tiki dans, mange av bevegelsene her skal vi også klare, noe av det vanskeligste er drilling, det vil si at vi skal rulle rundt på hoftene i sirkel ved hjelp av magemusklene og ryggmusklene, mens alt annet skal stå stille. Dette skal da gå så fort at dem minner som drilling o.O ca 50 sec inn i filmen så ser du vel et eksempel på dette tror jeg :)



Boksing er jo også en del av treningen min om dagen, og du skulle kanskje ikke tro det, men jeg bruker mye av det jeg lærer i burlesquen her også. Spesielt dette med å slippe løs hofta og vri den fra side til side. Klarer man dette bra så får man til gode slag og spark. Så hver gang jeg er litt for stiv, så roper Anne Line til meg "tenk burlesque nå" eller om jeg har litt feil plassering meg beina eller for stive knær "stå som du skal ta en shimmy!" Joda så burlesque kan brukes til så mangt. Jeg elsker å bokse! Det er så gøy og så utrolig slitsomt. En time med boksing utgjør faktisk det samme eller mer enn en time på mølla, så da sier det seg selv at det er mye mer morsomt med boksing. Anne Line ble forresten Norgesmester i Thai Boksing nå, så hvor artig er det ikke at hun gidder å ta seg tid til å trene meg. Ikke bare trener vi boksing, men hun tar også hensyn til har jeg har problemer med knærne og har derfor lagt opp en hel del med øvelser som skal hjelpe meg å bli bedre her. Disse øvelsene har faktisk hjulpet en del allerede!

Anne Line aka Ninja Line, Norgesmester!


I dag hadde vi en skikkelig hard økt på Børsis, og det var så fantastisk gøy at så mange fra jobben var med. Vi jobbet virkelig hardt også! Jeg kjedet meg sånn hjemme, og hadde en smule dårlig samvittighet for å ha vært på fylla på onsdag og bare ligget i sengen på torsdag, så jeg dro ned litt før og fikk inn 45 minutter før alle de andre kom. Alt i alt så ble det 1715 kcal forbrent! Mandagsdansingen utgjør somregel mellom 1400-1600 kalorier så det er slettes ikke dårlig det heller.

Fit for fight? Hell yeah we´re fir for fight!
Jobben går også veldig bra om dagen, og jeg trives skikkelig godt, og som dere ser over så er det god stemning blant de ansatte :) Det er veldig gøy med denne nye stillingen som service manager og jeg lærer så utrolig mye nytt, noe som forer meg! Vi gjør veldig mye om natten, men det blir jo det samme natt ut og natt inn, så utfordringene blir jo ikke så mange, bortsett fra fulle folk da :P Med disse dagvaktene innimellom så får jeg brynet hodet mitt litt mer og det trenger jeg :)

Da har dere fått hørt litt om mine favorittting, og at jeg ikke har gitt opp selv om det har vært stille fra meg i det siste. Jeg tenker jeg kommer med en kosthold- og vektoppdatering om noen dager :)

Dere får ha en strålende helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar