tirsdag 18. juni 2013

Oisann!

Når jeg var liten så elsket jeg å skremme lillebroren min Tobias, det var så fantastisk gøy! Jeg syns det var like gøy å skremme mamma, men Tobias, oh det ga meg glede det. Jeg var en sadistisk liten drittunge!

En gang så snek jeg meg inn på rommet hans før han skulle legge seg. Tok hodet av dukken min som var av den typen som var så virkelig som et ekte spebarn du kunne få dem og la den i senga hans. Jeg stoppet derimot ikke der, jeg krabbet under sengen hans og la meg der og ventet. Jeg veit ikke hvor lenge jeg ventet, men det var sikkert en god stund. Da han endelig hadde lagt seg så tok det en liten tid før han la merke til hodet. Jeg husker han reagerte med å skvette kort, og kaste hodet på tvers av rommet mens han bannet mitt navn. Jeg ventet videre, til det ble helt stille, før jeg gled hånden opp langs kanten på sengen, inntill veggen og tok tak i armen hans! Han hylte!

Det er jo helt grusomt å gjøre noe sånt mot noen! Jeg husker jo selv at jeg tok løpefart og hoppet opp i sengen fordi jeg var redd for at noen skulle ta tak i ankelen min som jeg hadde sett på "are you afraid of the dark"- historiene som gikk på NRK. Så i stedet for å tenke at, uff andre barn har det også sånn, så tenkte jeg haha, selvfølgelig andre barn har det sånn, perfekt måte å skremme livet av noen! ?

Jeg skremte også mamma skikkelig en gang. Hjemme hos mamma, så er det en hjørnetrapp opp til andre etasje og en dag som mamma var oppe i Helvete og ryddet (Helvete var det enorme klesrommet vi hadde, som alltid var et rot, derav navnet helvete) så lagde jeg et skikkelig rabalder i den trappen slik at det hørtes ut som om noen falt ned. Jeg la meg vengt og livløs i hjørnet av trappen, med nakken ganske vridd. Det lå jeg dødsens stille og ventet. Mamma kom løpende, og da hun så meg, mener jeg at hun ga et lavt hyl og bare sto redselsfult å så ned på meg, før hun maktesløs satte seg ned i toppen av trappen, først da gadd jeg å bevege på meg... Fy faen for en drittunge.

Jeg fortsetter derimot å være en drittunge. Jeg har jo funnet gleden i spesial-effekt sminke. Jeg kjøpte jo en del stæsj når jeg var i London sist, men jeg jeg vil egentlig si at på Visage, så er det omtrent samme pris, så man trenger ikke akkurat å dra til London for å finne noe billigere.
Forrige uke så hadde jeg endelig tid til å leke meg litt. Jeg hadde funnet en del inspirasjonsbilder og satt i gang.

Først ut ble det hovne, blå øyet. Nedenfor kan du se noe av inspirasjoen jeg brukte:



Dette er materialene jeg brukte: 



Denne er helt fantastisk til å fjerne sminke. Det er en slags krem som minner litt om vaselin, som du bare smører der du trenger det og den løser opp det meste uten å tørke ut huden! Supert!

Bruise Weel og to andre farger som er fine å bruke når man lager blåveis

Bruise gel, her brukte jeg den blå, for jeg brukte lilla krem i stedet. Denne er veldig fin å massere inn i husen så får du en veldig fin svak blåtone som er fin på litt med bekjedene steder. Så er det flytende blod og blodgele. 

Nose og Scar wax, er det je brukte rundt øyet, men å få det til å sitte på de stedene der jeg beveger  meg mer, så bruker jeg spirit gum. (samme jeg bruker for å feste på tassels haha)

Av med all sminke, på med Pikachu og jeg er klar!

Først så jobbet jeg med voksen. Det er ganske vasnkelig da øyet ikke er et spesielt har hardt underlag, men til å være første gang, så er jeg egentlig ganske fornøyd med resultatet. 


















Det var en stor befrielse å endelig kunne rive av voksen igjen! haha
Jeg måtte jo også selvfølgelig jobbe med en sprukket leppe også. Denne syns jeg ble ganske awesome. 


Av en eller annen merkelig grunn så lager picasa automatisk gifer av bildene jeg har tatt rett etterhverandre, så jeg fikk littlatterkrampe da jeg så denne og måtte jo ha den med :P





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar