fredag 7. juni 2013

Jakten etter inspirasjon!

Nå har det som nevnt i forrige innlegg stått litt stille på alle kanter i det siste. Tror du jeg klarte å spise noe spesielt sunt denne uken da? NEI! Litt potetgull der, lite kake her og et skolebrød i går. Blæ!



Jeg veit ikke hvorfor, men i hodet mitt så er det helt naturlig å spise usunt når jeg ikke trener. Jeg syns jeg har jobbet hardt og fortjener noe, men jeg kan ikke belønne meg med å kjøpe meg noe klær eller sminke fordi jeg skal jo sove når butikkene har åpent, så hva gjør jeg? Jo, jeg belønner meg selv med mat, og ikke den sunne gode typen, neida, her går det i potetgull, dipp og skolebrød! Det aller verste jeg kunne finne!

Hvordan skal jeg komme ut av denne onde sirkelen? For meg så er det altså naturlig  å spise usunt når jeg ikke trener og er lat, så vil det da fungere omvendt om jeg trener? Haha! Jadda! Når jeg trener, så blir jeg jo så fornøyd over å ha vært flink, så jeg går ikke hjem å spiser opp treningskaloriene, men jeg blir heller inspirert til å fortsette å spise sunt i etterkant av treningen. Jeg vil jo ikke ødelegge for det gode arbeide jeg har lagt ned!

Nå har jeg jobbet 6 netter og jeg har fortsatt 4 igjen før jeg har en dag/kveld fri, jeg har lagt bak meg en uke uten trening og et heller usunt kosthold. Da jeg sto opp i går bestemte jeg meg altså for at jeg skulle trene etter jobben i dag uansett hva! Det flotte var at da jeg kom på jobb så hadde fantastiske Ninja laget en sunn salat til meg som jeg kunne spise i natten. Bare det var jo inspirerende for meg. Så da jeg gikk av skift så bar det rett bak og skifte til treningstøy og få unna 1 times hard trening.



Jeg tok meg 30 min på ellipsemaskinen og 30 min styrke: armer og bein. Jeg ble god og svett og pustet som en gal da jeg kom opp på kontoret, slik at både Thomas og Anna fikk seg en god latter:P Jeg syklet hjem og fortsatte på min challenge fra Margrethe: Ta trappene resten av uken. Egentlig så var det jeg som ba Margrethe om å utfordre meg til å ta trappene resten av uken. Jeg trenger litt sånne utfordringer og konkurranser for å holde meg i gang, hvis ikke så gidder jeg bare ikke. Til slutt så endte jeg altså på 1 time og 20 min trening så utgjorde 952 kalorier og det er slettes ikke verst etter 57 timer nattersarbeid de siste 6 dagene :D




Så litt av treningsinspirasjonen er altså tilbake. Jeg klarte så absolutt ikke målet om å nå 80 innen Juni, men kanskje jeg klarer å ta av 3 kg innen jeg går ut i ferie 22 Juli? Hvorfor? Slik at jeg kan gå opp 3 kg med god samvittighet i ferien vel:P

Jeg har også funnet en god del inspirasjon til spesialeffekt-sminken også. Laget en liten ispirasjonsblokk på evernote med bilder og videoer. Så på onsdag så skal jeg dra å kjøpe noen nye koster og stæsj så jeg kan kose meg med etsende(?) brannsår og black eyes i Lillehammer neste uke ;)

I løpet av nærmeste fremtid så kommer det også ut en liten artikkel om meg på nettsiden ohcherie.no i driftige damer-spalten. Den er jævlig ærlig og utleverende på godt og vondt, so don't judge!


 Kisses
                                                              ...................................
                                                               .........................................
                                                             ..............................................................ugh..


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar