fredag 25. mai 2012

For en uke!

Jeg har ikke hatt tid eller makt til å skrive på bloggen min den siste uken, jeg har rett og slett hatt alt for mye jobb å gjøre. Mandag så jobbet jeg min første 2.vakt på hotellet, 2. vakt er fra klokken 15.00 til 23.00. Det er kanskje den dummeste vakten sånn i forhold til kosthold og i forhold til min døgnrytme. Det ender med at jeg ikke har tid til å spise noen ting i løpet av vakten, kommer hjem klokken 23.30 og er dødssulten. Så sulten at jeg må ha raske fete karbohydrater, ikke bra! Dette gjør igjen at jeg får en masse energi og er ikke det miste trøtt, så jeg sovner ikke før i to-tiden på natten. Da ender det med at jeg sover til nærmere 12 på formiddagen, spiser frokost og gjør meg klar til en ny 2.vakt...

så hvor mange måltider har jeg da spist i løpet av en dag? 2 måltider.. ja det er langt under det kalorinivået jeg skal ligge på, men det betyr så absolutt ikke at jeg går ned i vekt av den grunn, ikke har jeg hatt tid til å trene heller.. Jeg forsøkte å trene på mandag før jobb, men det endte med at jeg ble så sykt kvalm etter 30 minutter at jeg måtte gi meg. Jeg har syklet til jobben hver dag denne uken, noe som selvfølgelig er bedre enn ingen sykling, men når kroppen min er vant til å få masse mat, drikke og trening så har denne uken slått veldig dårlig ut på meg.

Jeg jobbet som sagt 2. vakt mandag og tirsdag, onsdag hadde jeg 1.vakt som er fra klokken 07.00-15.00. På tirsdag kveld var jeg hjemme klokken kvart på tolv, men denne gangen hadde jeg hvertfall rukket å spise et mellommåltid så jeg klarte å holde meg til å spise to brødskiver med egg før jeg la meg, men jeg sleit fortsatt med å sove, så jeg hadde vel hatt en max 4 timer søvn før jeg begynte på jobb på tirsdag. Etter førstevakten min jobbet jeg på Christiania Belysning fra 15.00-19.00. Jeg var sliten oh så sliten... Torsdag så hadde jeg 1.vakt og jobbet på Christiania Belysning til 19.00 etter det. Denne dagen gikk bedre for jeg hadde hatt nesten 8 timers søvn kvelden før, og spist frokost og god lunsj. Derimot så syns jeg bittelitt synd på meg selv som skal lese til eksamen nå de neste dagene, så jeg følte at jeg trengte å ta noen øl, så jeg dro opp til Tina for å lese over eksamen hennes og ta noen øl. Dette var kjempehyggelig og jeg trengte det virkelig.

På søndag var Thomas og jeg på Stenersen musumet for å se på photo-utstillingen "in a lonely place" av Gregory Crewdson. Den var kjemespennende og flott, anbefaler folk å ta en titt. Det er ikke det su ser bak oss på bildene her da.  

Problemet nå er jo at jeg har jo ikke rukket å lese noen ting på eksamen, jeg droppet å ta opp igjen eksamen fra i fjor fordi jeg har rett og slett ikke sjangs til å lese på den og min egen. De har nemlig innført en helt ny del på eksamen som ikke var der i fjor, og det er noe jeg må lese hardt på om jeg skal klare den B'en som egentlig var poenget. Hvis jeg ikke føler at B'en er bankers så er det ingen grunn til å ta den eksamen opp igjen. Eksamen som jeg har igjen nå er Kinesisk eksamen som er på 6 timer og dekker 40 studiepoeng, eller ett års pensum egentlig. Det er et enormt press, og noe som nesten er umulig å lese på ettersom du bare skal oversette... De gir deg et lesestykke i tradisjonelle tegn som er normal litteratur, en tekst som er samfunnsrelatert, type tidskrift, du skal skrive en stil på 400-600 tegn og til slutt skal du oversette en klassisk kinesisk tekst (type som en kineser som lærer seg norsk skulle oversatt en norrøn tekst). Tekstene er lange! La oss si det sånn, jeg har tatt tiden og jeg bruker bortimot 1 time på å oversette et avsnitt på ca 5 setninger.... Jeg kan ikke bruke mer enn 2 timer på del en, 2 timer på del 2, 1 time på stil og 1 time på den klassiske delen.. Dette er umulig. I eksamensbeskrivelsen står det gjerne: oversett så mye dere klarer! Geez! Så jeg gruer meg helt sykt, men samtidig så orker jeg ikke bry meg. Jeg er så dritt lei akkurat nå. I tillegg har jeg to semesteroppgaver som skal leveres inn, men dette er ikke noe som kommer å bacheloren min, så jeg trenger bare bestått, men vi får se om jeg får tid.

Etter å ha vært på museumet satte vi oss ute i sola og spiste lunsj, perfekt bruk av en søndag spør du meg:D

Alt jeg vil er egentlig bare å kunne sette meg ned med japansk og kinesisk-bøkene og finne setninger som er relatert til det å jobbe på hotel. Setninger jeg kan bruke med de japanske og kinesiske gjestene. Jeg har lyst til å friske opp japansken igjen slik at jeg faktisk kan bruke den. Det er kjempespennende i ny jobb, og jeg lærer en masse nytt. De åtte timene jeg er på jobb suser unna som bare det og jeg gleder meg til å begynne for fullt. Nå skal jeg faktisk jobbe en 1.vakt alene på lørdag, det blir utfordrende og gøy:D

Ja, som sagt det har blitt dårlig med trening og kosthold denne uken og det merker jeg. Vekta og kroppen er sikkert påvirket av at jeg har jobbet, natt, morgen, kveld, dobbelt og at jeg stresser med eksamen, så jeg håper at ting går tilbake til sånn det var nå før og at jeg igjen går ned i vekt.

startvekt 7 mars: 103 kg BMI 34.4
14 mai: 96 kg BMI 32. 1
21 mai: 95.8 BMI 32

Derimot, så hadde jeg en smugtitt på vekten i dag tidlig og jeg har gått opp 1.2 kg siden mandag, sånne ting har skjedd før også og det har bare vært vann i kroppen, men jeg føler at denne uken har gått dårlig uansett. Jeg får nå bare komme meg gjennom denne og neste uke så får vi se. Hadde jo vært gøy å klart 95 kg før Juni, men det ser mørkt ut.
Jeg hadde tenkt å ta med en sunn oppskrift i dag også, men nå syns jeg at jeg har skrevet langt nok så jeg får ta det til uken:D over and out!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar