onsdag 19. august 2015

Tilbake på scenen 7 uker etter fødsel!

Før sommeren så spurte Carina aka Fifi von Tassel meg om jeg hadde lyst til å være med på Burlesque Freakshow i Sirkuslandsbyen. Høygravid og med en vekt på 107 kg så sa jeg at det måtte jeg nok tenke litt på. Etter at jeg fikk Edgar så var det helt utenkelig for meg å skulle ha energi til å opptre.


Edgar krevde, eller krever jo utrolig mye energi, og ikke bare det, men kroppen er jo ikke helt tilbake til normalen for å si det sånn. Jeg har kanskje gått ned 11 kg siden fødselen, noe som jeg regner med at er det jeg faktisk la på meg av fødselsvekt, De neste 14-15 kg har jeg bare lagt på meg av dårlig kosthold og null trening.. Så her er det bar eå jobbe på!


Tidlig forrige uke snakket jeg med Carina igjen og hun spurte om jeg ikke ville være med? Jeg, sa at jeg ikke trodde det gikk, ettersom Edgar var så grinete og vi ikke fikk spesielt mye søvn, pluss jeg hadde jo ikke øvd på noe koreografi og kostymet passet ikke...

Så begynte jeg på disse nye rutinene for Edgar, dette var på onsdag eller torsdag, så begynte ting og gå litt bedre, så jeg tenkte jeg skulle bli med svigers å se på showet som var på fredag. Det var så fantastisk gøy, og ikke minst deilig å få vært litt sosial uten baby! Da jeg gikk backstage og møtte de fantastiske folka som sto for underholdningen kjente jeg så utrolig på følelsen og savnet av å stå på en scene og å henge med disse flotte folka! Så dem overtalte meg!



På lørdagen fikset jeg kostymet, og gikk gjennom koreografien. Koreografien gikk egentlig ganske bra og jeg tenkte at dette burde jo gå ganske fint. Jeg kjente jo at kroppen absolutt ikke er der den var og balansen var ganske sugen, men du kjenner ordene : fake it till you make it!

Photo: Tom Kirkemo


Jeg er nummer 2 inn på scenen. Sangen min starter og jeg entrer scenen, Jeg gjør som jeg pleier i koreografien, men i det jeg holder på så ser jeg rundt meg.. shit.. dette hadde jeg ikke tenkt på.. publikum er jo ikke bare foran meg, men det er publikum på siden også. Shit! Jeg må endre på koreografien så alle får litt rumpe og pupper ;)

Photo: Tom Kirkemo


Det var såååå mye som gikk galt i denne acten.. ikker bare det at koreografien ikke passet til scenen, men jeg fikk ikke opp konfettien, strømpen satt helt fast så jeg reiv av meg strømpenn i desperasjon og når finalen kom og bh'en skulle av så satt den dønn fast! Så da måtte den bare vippes ned!

Photo: Tom Kirkemo

Photo: Tom Kirkemo


Så sånn gikk comebacket! Jeg er ikke skremt av det derimot og jeg skal være med når sirkuset er i Sandvika nå lørdag den 29/8. Så hvis du ønsker å se utrolig morsom og freaky burlesque med mye humor så anbefaler jeg dere å ta turen til Sirkuslandsbyen når dem er i Sandvika. Vi går på ved midnatt!

Etter show så måtte det pumpes :P





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar