fredag 29. november 2013

Vonde vaner er like vondt å vende!

Du veit når du er vant til å alltid gripe etter den største størrelsen i butikken? Du skal handle truser, strømper og sånne enkle ting som ikke alltid er like artig å kle av seg alt for i prøverommet, bare for å se seg selv naken i et grelt lys så alle celuitter, bulker, blåmerker og hår stråler frem.. Jo da griper du den størrelsen du er vant til at passer og håper på det beste.

Det var dette jeg gjorde her om dagen. Jeg stakk en tur innom HM for å handle noen strømper til Midnight Burlesque fotoshooten jeg skulle på, men samtidig så så jeg noen pysjshortser som så ganske deilige ut. Den ene var til og med halv pris så da slo jeg på stortromma :P Jeg grep med meg 2 stk og begge i størrelse L, jeg mener, pysj-greier skal jo være litt store og romslige, dessuten så syns jeg dem så ganske små ut!

Da jeg kom hjem og skulle prøve dem på så var dem for store.. Ja, jeg veit, dette er et skikkelig kvalmt skryte/syte innlegg, men sånt skjer bare ikke meg, så jeg må jo skryte litt av det når det faktisk skjer.. Den ene var bare mongo, den sitter jo på men er liksom skikkelig posete og stor foran, og mindre på rompa.. og så mye jeg hopper og danser rundt i leiligheten så kan det bli et problem.. Den andre var kjempefin og med leopardmønster, så det er vel derfor jeg syns den var så fin for det ser seriøst ut som samme modell, men den sitter også litt bedre.

Strikken er bare dritslapp, men den er jo helt brukanes..
Det som er litt kjipt med den størrelsen jeg har nå er at jeg er for liten til L men for stor til M, så man havner liksom i mellom et sted.. Samtidig så hadde min favoritt-nettbutikk; Collectif, Black Thursday salg, jeg tenkte jo selvfølgelig at jeg skulle gå totalt bananas! Men da jeg kom inn og fant det jeg ville ha, så var det ingenting i min størrelse igjen.. alt var alt for stort.. Så dette betyr vel bare at jeg har kommet meg ned til average-gruppen. Nå er jeg som de fleste andre...

Vi var bananfluer på fotoshooten til MD, med vinger, bein og følehorn. Det var syykt gøy og dere skal nok få se fler bilder når dem kommer ut! 

Det syns jeg er veldig rart å tenke på. Jeg er så utrolig vant til å se på meg selv som hun store hele tiden. Vekt er jo ikke alt, men noen ganger så sammenligner man seg jo med andre venninner og når jeg får høre at folk jeg alltid har sett på som et forbilde vektmessig og kroppslig sett faktisk veier mer enn meg så sier det et lite pling i hodet mitt. Nå er det på tide å faktisk se litt nærmere på seg selv. Ikke bare gå ut i fra at du fremdeles er stor bare fordi BMI-en sier det eller du mentalt føler det når du ser på deg selv.

Så ny mental/fysisk utfordring blir:
Gå innom en av butikkene du aldri pleier å gå til fordi dem alltid har hatt for små størrelser for deg og prøv om noe passer. (ikke bli trist om det ikke passer, da er det bare en dustebutikk allikevel:P)
Gå innom en butikk du pleier å handle ved og prøv klær i en til to størrelser mindre enn hva du er vant til! Min utfordring skal bli bukser!


                Favorittkjolen min fra Stop Staring. Det er den jeg hadde på meg til Vektklubb-bildet.

JO også har jeg gått ned til 78,2 kg nå! Ikke sååå langt unna hovedmålet lenger! 5,2 kg igjen og -27,8 kg siden Kina.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar