fredag 18. september 2015

Tid for bryllup!

Ikke vårt nei :P
For to helger siden så var det tid for Stig og Claudias bryllup. Vi var jo veldig spent på om vi skulle ta med Edgar eller ikke. Som jeg har skrevet om tidligere så er det ikke så lett å få Edgar til å sove uten en masse skriking, men han har blitt mye bedre på det, men da hjemme. Så det var bedre for oss og Edgar at han var hjemme enn at han var med og ikke fikk noe søvn.

For at Edgar skulle være hjemme, så måtte vi jo ha en barnevakt ;) Vi er utrolig heldige som har en bestemor som stiller opp! Moren til Thomas hadde til og med utsatt turen til Spania med noen dager sånn at hun kunne hjelpe oss og det setter vi så utrolig pris på! En ting er at vi fikk barnevakt, en annen ting er å klare å etterlate Edgar. Dette var noe jeg måtte jobbe veldig med, og forberede meg på! Jeg tror jeg brukte hele uken på å mentalt forberede meg og øve på å gi slipp på kontrollen så og si.




Så hvordan gikk det?
Siden Thomas var forlover i bryllupet så måtte han dra relativt tidlig hjemme i fra og jeg var spent på om jeg kom til å få tid til å pynte meg :/ Her trengtes ingen bekymring, Edgar sov hele tiden mens jeg fikset meg :D Da moren til Thomas kom gikk vi gjennom rutinene hans og jeg ga han mat. Jeg hadde også pumpet melk i frysern som skulle holde til utover søndagen så her var det ingen fare for matmangel hvertfall. Han spiser også morsmelkerstatning, men vi prøver å gi morsmelk så lenge i vi har :) Vi er også veldig heldige med at Edgar tar flaske uten problem! Vi prøvde å gi han flaske når han var 2-3 uker, og Thomas ga han flaske kanskje en gang om dagen når ting var på sitt verste de første 2 mnd etter fødsel. Det gjorde at jeg kunne få 4 timer sammenhengene søvn en gang i blandt!



Så var det på tide for meg å dra...Det gikk veldig fint, men jeg var spent på hvordan det kom til å gå med legging. Ettersom jeg forsto så hadde de fleste sovetidene gått smertefritt, det var lite om bare kort tid med gråt og ellers så var han englebarn. Bestemødre sier kanskje alltid at barnebarnet er en engel, men jeg velger å tro at han var det fordi han har vært utrolig rolig i det siste :) Onkel Aksel kom også på kvelden og hjalp til!

Vi hadde det utrolig artig i bryllup og drakk, spiste og danset en masse ;) Jeg tror vi var hjemme i ett-tiden. Da fikk vi en briefing av moren til Thomas og klokken 2 våknet Edgar og jeg ga flaske, så sov han til litt over 7 etter det. Det var veldig hardt dagen der på, og jeg merket at det var lenge siden jeg hadde drukket og savnet ikke akkurat dagen derpå følelsen :P Vi byttet på å ta Edgar og prøvde å sove i mellom. Alt i alt så gikk bryllupsfeiring, barnepass og dagen derpå veldig bra!





3 kommentarer:

  1. Formen ser i hvert fall ut til å være tilbake, kjolen siter jo som et skudd!

    God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er så bra strech i den veit du ;) Er ikke så mange av de andre kjolene som passer enda dessverre, så der har jeg en stor jobb foran meg :P

      Slett
    2. Ellers så heter det jo også Tusen takk for komplementet <3

      Slett