onsdag 23. september 2009

Frustrert!

Igjen saa fungerte ikke dette bilde greiene! Jeg faar heller bare legge de til siden tror jeg. Naa sitter jeg halvfrustrert paa @sjappa og prover desperat aa se om noen av mine venner er paa internet, men det er dere jo ikke!! Det er alt for lite aa fokusere paa for tiden, gleder meg til skolen begynner skikkelig saann at jeg faar kommet meg ordentlig inn i ting. Naa bare surrer jeg rundt, drikker, handler, spiser osv.

Endelig har jeg faatt fylt opp kjoeleskapet mitt med litt groennsaker, det er skikkelig digg. Vi har vaert flinke aa lagd spaghetti en dag, i dag lagde jeg pastasalat med egg til lunch. Det var utrolig godt! I gaar spiste jeg og Lorraine paa Okonomiyaki stedet (hvor det vist nok jobber en veldig kjekk japaner, jeg skaalene som det er bilde av paa menyen, veldig mye aa velge i men det meste bestaar da av kjoett, egg, salat og ost. Alt dette moses sammen til en eneste roere og helles paa den store stekeplaten paa bordet. Til slutt smoerer du paa en eller annen saus og mayones. Det er vel egentlig bare en slags omelett, men den er ganske god og fin aa dele med noen til lunch. Du spiser den selvfoelgelig med pinner.. noe som er vanskelig naar den gar brent seg kremt.

Paa Soendag var vi i Tokyo for aa handle diverse staesj. Det ble litt drama, men ikke noe som fort gikk over. Jeg og Lorraine holdt oss sammen og var diverse steder i Akihabara (electic city). Hun fikk kjoept seg en densha jissho (elektrisk ordbok) og jeg en macbook pro! Endelig har jeg meg mac igjen og som jeg har savnet det. Har faat lagt inn alle bildene mine, jeg har ogsaa retusjert, klippet, fikset paa lyset paa bildene o.l slik at de ble litt penere hehe. Jeg fikk ogsaa lagt inn alle filmene jeg har paa videokameraet mitt. De filmene er fine aa se paa naar jeg savner de hjemme, men det blir ogsaa litt melankolskt. Jeg maa si at de fyllefilmene jeg har fra rommet paa Buddy med Atle, Vegard er fantastiske, er man i daarlig humoer er man det ikke mye lenger etter at man har sett de filmene hehe. Savner virkelig de gutta der! "Det eneste som kan ta livet av meg naa er 2 nuller 1 ett tall og 1 tretall" Atles famous last words hehe.

I gaar dro vi paa en av de lokale pubene som het Club Paradisio. Det var en helt grei Pub, ingen mennesker da. Det forsto jeg fort da vi fikk regningen. Det er fortsatt under halvparten saa billig som i Norge men i forhold til hva du faar paa karaoken saa skjoenner jeg hvorfor folk velger det. Men for min del var det deilig med en dag uten karaoke. I ti tiden stakk vi til Yacs (den lokale drug store`n) og kjoepte oel, foer vi dro videre til Alex. Alex er en gutt som har tatt japansk foer oss og tar naa bachelor her nede. Han er utrolig hyggelig, det er den japanske dama hans ogsaa. Hun virker nesten ikke japansk i det hele tatt, hvertfall ikke i maaten hun oppfoerer seg paa. Hun er veldig vestlig og guttete. Vi moette ogsaa en del av studentene som gaar i klassen over oss (de fra Norge). Tror jeg bombaderte de ganske kraftig med spoersmaal om semesteret jeg naa har foran meg. De sa at det var vist ikke saa fryktelig vanskelig aa faa A (du maa ha 80% og oppover) men om du ikke er flink til aa levere leksene eller er borte fra skolen blir du trukket i karakter. Dette hadde skjedd med de og de angret bittert paa det, de er nemmelig A studenter hjemme og hadde muligheten til aa faa stipend for hele aaret i aar men gikk glipp av det siden Josai ikke ville gi de noen rekomandasjon. Saa det er nok bare aa staa paa dette aaret.
Det er jo ikke saa lett aa lese til timene naar planen vi har faatt er paa japansk med en masse kanji som vi ikke kan, nei jeg skal spoerre Watanabe sensei i morgen. I kveld skal jeg pugge gloser til gloseproven i morgen og proeve aa gaa igjennom det vi skal gaa igjennom i timen i morgen.
Ganbatte ne! (jobb hardt!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar