onsdag 12. oktober 2011

100 dager i Kina, 100 dager uten Thomas! 67 dager igjen..

Vi hadde altså litt over en uke ferie, noe av den tiden budre vært brukt på å lese til midtterm eksamen, men det føltes feil å sitte med lekser når man endelig hadde fri. Så hva gjorde jeg i ferien?
Absolutt ingenting..nesten. Som dere kan lese fra forrige blogginnlegg så dro Synne og jeg til Silkemarkedet og kjøpte julegaver. Resten av uken lå jeg i sengen å så på How I Met Your Mother, spiste knekkebrød og trente.

Synne og meg
Det var stengt på First Time treningsstudioet frem til tirsdag, så det var veldig hardt å gå i gang med trening igjen etter noen dager uten noen som helst aktivitet og mye øldrikking. Vi pleier å dra på gruppetimer, enten spinning eller pilates, men gruppetimene skulle ikke begynne før på fredag, så vi måtte pushe hverandre i stedet. Jeg er veldig glad jeg har Synne som treningspartner, hun er skikkelig ivrig på at dette skal vi klare og at vi skal gå på trening så ofte vi kan, så det gjør meg også ivrig. Som jeg nevnte tidligere var den ene spinningtimen vi dro på et rent helvete, jeg fant ut mandagen som var at det var ikke bare fordi det var første treningstime, nei! Denne instruktøren er som en smurf på speed som spiller transmusikk som har en rytme som for meg er umulig å følge. 

Jeg fikk derimot en positiv overraskelse da jeg dro på trening på fredag (Ja, fredag kveld!), det er den beste spinningtimen jeg har vært på hittil. Instruktøren hadde passende musikk som han mikset selv, blanding av trans og gammel 90 talls pop. Det var drit gøy med Vengaboys og Captain Jack, selv om svetten ilte nedover og jeg var kanonrød i tryne ga dette meg den lille ekstra dytten. Jeg klarte til og med å stå å sykle nesten hele de 40 minuttene, med noen korte pauser som instruktøren la til. Da jeg var ferdig var jeg lykkelig og glad for at jeg kunne kjenne forbedring fra første timen. Synne var også super snill med komplementene:D

Nå må dere ikke tro jeg har blitt helt treningsnarkoman her og at jeg ikke koser meg i helgene, for det gjør jeg. La meg male et bilde: Etter trening dro jeg meg hjemover, rødspregt i trynet og andpusten gikk jeg inn i Chaoshien (Chaoshi, er et lite supermarked/ kiosk, som har det mest nødvendige av matvarer), jeg ytrer ut et andpustet Nihao til mannen i kassa, jeg subbet beina målrettet bort til grønnsak...jeg mener vinhyllen, plukker frem en Jacobs Creek (de har faktisk 3 ulike typer, det er ganske amazing), og subber videre bort til mannen i kassa, mens jeg puster tungt. Han ser på meg med store øyne. Jeg betaler de 128 kr og subber videre ut med en tom vannflaske i den ene handa og en full rødvinsflaske i den andre. Det var et vakkert syn! Så fort jeg kom inn døra ringte jeg Pyro og bestilte en Hot'n Spicy Pizza, det var himmelsk godt!

Jeg fortalte jo at Vidar, typen til Kine kom for å besøke henne forrige uke. De hadde det fantastisk... vedder jeg på! Thomas kom ikke.. Jeg visste jo at han ikke kom, han har jo skole han også og ikke noe høstferie som andre mennesker. Det å se Vidar og Kine sammen fikk meg igjen til å tenke på hvor utrolig mye jeg savner han her:


Nå er det 10 uker til vi skal hjem, der virker ganske kort, sånn i forhold til at jeg ikke har en eneste Kinesisk venn, og kinesisken min er ikke akkurat super, men det virker lenge i forholdt til at jeg ikke har sett kjæresten min på 100 dager! Jeg ser han jo på skype, men det er ikke det samme. Jeg skal nok klare å holde meg i aktivitet når jeg kommer hjem også ja, selv om jeg ikke har noe treningsstudio;)

Helgen gikk for det meste til å skrive stil og forberede meg til Kouyu timen (som det viste seg at jeg ikke trengte å forberede meg til allikevel). Nå til fredag har jeg nemlig 3 midtterm eksamener. Det er helt grusomt, alle de 100 dagene jeg har brukt på å tilegne meg kinesisk språkkunnskap er borte! Jeg brukte hele gårsdagen bare på å pugge glosene til det ene faget. Det er bare fire kapitler, men det meste var forsvunnet. Man blir en smule frustrert over sånt.

Sånn ser det ut når jeg gjør lekser:D
Sånn ser jeg ut når jeg gjør lekser!

Sånn ser den 866 tegn stilen ut!
Så en liten syns synd om Kine melding; Stakkars Kine, hun hart eksamen på torsdag som også er hennes bursdag, så jeg syns alle skal gå på bloggen hennes og muntre henne opp! Siden Kine har bursdag midt i eksamenstid må vi vente til fredag med å feire, men da har vi dobbel grunn til å gå ut å feire. Det blir utrolig chill. Nei, nå får jeg nesten gå tilbake til å lese om helseproblematikken i Kina på Kinesisk...




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar