søndag 2. oktober 2011

Endelig har vi en mann i huset og det er Golden Week!

I det jeg skrev overskriften kom jeg på at jeg ikke har noe bilde av denne mannen! Mannen er Vidar, og han er den fantastiske kjæresten til Kine som har kommet hele denne lange veien for å gi meg dette:


Nå vel, han kom vel heller for å gi å få noe annet, men det vil jeg ikke gå videre inn på:P Det er altså Golden Week her i Kina som vil si at vi har fri helt frem til neste mandag. Det var virkelig på tide, for jeg kjenner at jeg var veldig sliten nå. Jeg har sovet dårlig om nettene og skulket faktisk Hanyu og Kouyu en gang denne uken. Jeg har bare rett og slett ikke fått sove og når man ikke sovner før i firetiden om natta så orker man ikke stå opp halv syv for å gå på skolen. Jeg sendte meldig til læreren min i Kouyu, for jeg har vært borte en gang før fra timen hans også, og beleilig nok så var det da vi skulle ha prøve. Jeg forklarte at jeg er en seriøs elev og at jeg har øvd på prøver også videre. Han svarte at det var ikke noe problem fordi jeg var en flink elev så det skulle jeg ikke bekymre meg for! Da ble jeg litt lettet og jeg har faktisk sovet bedre etter det.

På lørdag dollet jeg meg opp med den nye kjolen fra H&M og det nye skjerfet fra silkemarkedet, så da lekte jeg meg litt med glamourtankene så dette ble resultatet av den lekingen:



Da vi gikk ut sjekket jeg postkassen og det var den en pakke til meg! Yey, endelig fikk jeg en pakke fra min kjæreste:


Jeg er veldig fornøyd, og skal spare sjokoladen og spise litt i ny og ned, det er lettere når man veit at det er det eneste man har hihi. De har god sjokolade her også, men det er noe med det når man er i et annet land og man veit man ikke kan få det på en god stund.

Ellers så føler jeg meg ganske flink når det kommer til trening. Synne og jeg dro å trente på fredag før vi gikk ut, så det er jo ikke så verst syns jeg! Siden det er Golden Week så er trenings-studioet stengt frem til onsdag så hva gjør man da? Jeg er fyllesyk, i tillegg til at jeg har vondt i halsen og er snørrete, men jeg har et mål og det skal jeg klare. Så etter at jeg sto opp, det vil si ut på ettermiddagen jogget/ gikk jeg opp og ned 40 etasjer, og hoppet tau i 10 min:


Yey, er jeg ikke phresh! Etterpå spiste jeg denne frokosten:

 
Jeg føler hvertfall at jeg er på god vei, men jeg er alltid ubergenki når jeg begynner med noe, så utfordringen blir å fortsette å være like flink. JO! Det glemte jeg nesten. Jeg er ikke lenger jomfru! Ehh.. ja det vil si, jeg har fått min første feite kommentar her i Kina. Da vi var å trente på fredag kom en av trenerne bort til oss og så på oss og spurte Synne: "Er alle nordmenn like tjukke?" Hvorpå jeg svarte: "Nei, nei, det er bare oss to:P" Synne lo, og minnet meg på at da her jeg endelig fått en sånn kommentar jeg også. Jeg syns fortsatt det var bedre å få den kommentaren på trenings-studio enn på massasjestudio. På trenings-studio så gjør jeg hvertfall noe med det, mens på massajestudio så blir man bare oppmerksom på det også skal du holde ut med at en liten tynn Kineser driver å klår og knar på deg mens han kommenterer at jo du hadde nok hatt godt av å gå ned noen kilo... Så det er Kina, eller Asia for deg, det er helt normalt og kommentere om folk er tjukke eller tynne:D

2 kommentarer:

  1. haha. herregud. frekke kinesere! selvironi er GULL! Min fireback på den pleier å være: bedre å være feit, enn teit. Feit kan man tross alt gjøre noe med, vanskeligere å fikse teit-delen! Stå på!

    SvarSlett
  2. Hehe tusen takk Julie:D Ja, Kinesere har en annen kultur enn oss og det kommer mer og mer frem jo lenger jeg er her. Det er nok ikke et land jeg ville bodd i over lengere tid, men litt ærlighet er ganske greit også.

    SvarSlett