mandag 3. oktober 2011

Julegaveshopping på silkemarkedet!

For noen uker siden dro Kine og jeg på Silkemarkedet for å handle Julegaver, og jeg fikk min første opplæring i det å prute. Jeg var ikke så god med en gang, men etterhvert ble jeg ganske flink. Nå synsjeg det fungerer ganske greit. Mange sier at man skal ta halvparten av det selgeren sier, men du må si mye mindre. De kan finne på å si at an skjorte koster 1500 kuai, som er ca 1300 norske kroner. Så jeg pleier å tenke at kuai og kroner går for det samma. Uansett når de sier 1500, eller "1500, det sier vi til amerikanerene, men du er så pen også kan du Kinesisk, så du skal få den billig av meg... bare 1200!" Da må du for guds skyld ikke finne på å si 600! Jeg sier 20 eller 30, jeg veit at jeg kan få den for 50. Det er ikke alltid det fungerer, men du bare begynner og gå og da skriker de 50 etter deg. I dag, når vi endelig skulle forlate markedet, dro skjortedama tak i meg og var desperat etter å få meg til å kjøpe flere skjorter. Folk hylte 200 kuai for en the north face jakke, så de virket desperate i dag, normalt så begynner de høyt.


Jeg fikk hvertfall handlet de julegavene jeg kunne i dag, nå tror jeg ikke det er mer jeg skal ha på det silkemarkedet. Jeg kan jo ikke akkurat vise hva jeg kjøpte i julegaver, siden det for det meste er familien som leser denne bloggen, men jeg kjøpte selvfølgelig ikke bare julegaver til familen.. jeg kjøpte julegaver, eller generelt gaver til meg selv og det skal dere sannelig få se på:


Først bar det vei til solbrille etasjen, her fant jeg to fine par og jeg fikk også med bok og ha dem i:D


Like rundt hjørne fant jeg denne "mac" sminken, men jeg likte fargene og gleder meg til å prøve meg litt frem! Etter det begynte vi å lete etter julegaver, så jeg fant noe til Anders, Henrik og faren til Thomas, men det vil jeg ikke vise her. Etter dette dro vi ned til nederste etasje som er helvetes etasjen. Her har de vesker og sko!




  

Så alt det du se på bildet under har en samlet pris på 470 kuai som er ca det samme i norske kroner siden den Kinesiske Yuan er så sterk om dagen.  Jeg må jo bare si meg veldig fornøyd med alt dette:D




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar