fredag 13. januar 2012

All those blonde bitches!

Hello... hello......... is there anybody out there......

Det er litt sånn jeg føler at Lillehammer er, ikke at jeg har gjort så mye for å komme meg ut, men jeg har jo vært oppe i sentrum og det er jo ganske dødt, Norge er jo ganske dødt på vinteren. Jeg møtte en australsk dame på Helens i Kina en kveld jeg var ute og drakk. Det viste seg at kjæresten hennes var norsk og at hun hadde bodd sånn tre år i Norge eller noe i den duren. Hun sa at etter tre år så orket hun ikke mer av Norge, kjæresten er bra, men Norge med sitt jævla bipolare folkeslag og natur hadde hun fått nok av. Hun hadde kommet til Norge på vinteren, det var mørkt og trist, sola sto ikke opp før godt over ni og var borte igjen rett etter tre! 6 timer med nestenlys de dagene man var heldig nok til å få blå himmel! og hvor var alle menneskene? Hun hadde hørt at det var få mennekser i Norge, men var det virkelig så få? Ute på byen var det lite liv og folk var stort sett ganske gretne. Hun prøvde å få folk til å bli med ut i helgene, men de ville heller ligge på sofaen å se en film. Jævla isbjørner! Så kom våren og sommeren, nei da ville jo solen føkkings aldri gå ned! Den bare ble der, og det ble aldri mørkt nok til å sove, aldri rolig nok ute til å ha opp vinduet om natten, for det myldret jo av folk som var ute til langt på natt. Det norske folk hadde våknet fra sin zombie-tilstand og var fulle av energi og glede og skulle benytte en hver anledning til å komme seg ut å grille i parken. Det ser ut som det kommer til å regne i dag... neida, ut med engangsgrillen skal man uansett, om det regner, blåser, er bare en time til igjen med sol, man skal ut å grille og drikke øl med venner, eller ukjente. På sommeren i Norge så går man med sommerkjole eller shorts uansett vær, man må bare passe på å ha med ullskjerfet og paraplyen i veska, har man det så er man safe. Du skal faen ikke klage på været for etter et halvt år med kulde, is og vind så skal man nyte disse to månedene med sommer, som egentlig kanskje bare er to uker om man er heldig! Denne glade australske jenta, merket at hun selv ble mer og mer bipolar mens hun bodde i Norge og på vinteren måtte hun ty til vekkelampe, og til slutt orket hun ikke mer av sure gretne nordmenn om vinteren og überglade nordmenn om sommeren og hun flyttet til Kina. Well good luck to ya!

Dette var jo en beskrivelse av ekstremnorge, eller ekstrem østlandet (Oslo), men det føles virkelig sånn til tider, vi blir som små kaniner om sommeren og skal være med på alt med pølse i den ene hånda og sommerpilsen i den andre. Vinteren er bare trist, hvertfall i Lillehammer når man ikke er kjent eller har noen man kjenner her, ingen man kan møte å ta en kaffe med, og biblioteket åpner ikke før 11, så da ender det med at jeg sover til tolv, står opp, spiser frokostblanding, ser på dårlig daytime TV og spiller skyrim. Dette kunne jo ikke fortsette, jeg måtte jo få gjort noe skolearbeid, så jeg ble med Thomas på skolen og satte med på lesesalen på HIL. Etter en stund kjedet jeg meg veldig og ble sittende å se rundt på elevene som satt med nesa dypt ned i en svær murstein av en bok, jeg så på boken, så på personen som leste, deretter på hårfargen... hmm... jeg tittet meg rundt... hmmm... jeg reiste meg opp og tittet rundt, dobbel hmm alle er blonde..OMG dette er en hemmelig arisk skole hvor bare blonde har tilgang, jeg ble livredd, reiste meg opp og fortet meg mot døren, mens jeg tittet inn i hver rad så jeg til min forskrekkelse at hver og en, gutt eller jente, var blonde og etnisk norske. NOOOO hvor er allsidigheten blitt av, jeg kom til siste rad, mitt siste håp, jeg pustet lettet ut, det satt en brunette der.. all puggingen hadde gjort meg så utmattet at jeg hadde begynt å innbille meg ting, selvfølgelig var ikke lesesalen på HIL fylt med Hitler Jugend, men det var et morsomt avbrekk fra lesingen. Jaja tilbake til lesingen da, ingen unnskyldning til å flykte allikevel.

Ja så sånn har dagene mine vært. Nå til slutt så vil jeg fortelle om et spennende nytt band, eller de er nye for meg. Bandet er fra Norge og heter Phone Joan, de kommer ut med et nytt album nå som heter "+4791799466". Jeg har ikke hørt så mye på bandet, men den nye singelen deres "Damned" har virkelig gitt mersmak. Nå er ikke jeg en som pleier å skrive om band eller musikkvideoer her, men tingen er at jeg er en veldig stolt kjæreste! Thomas som er en del av produksjonsselskapet FolkeFiender har nettopp blitt ferdig med musikkvideoen til låta "Damned" og den ble offisielt gitt ut i går. Så ta en titt og kommenter gjerne på videoen:D 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar