tirsdag 3. januar 2012

Litt fra Julen 2011 og Nyttår

 Godt nytt til alle dere som leser bloggen min:D Jeg har rett og slett ikke orket å skrevet så mye på bloggen siden jeg kom hjem, noe som sikkert er en positiv ting for det betyr vel bare at jeg har hatt nok å gjøre. Julen gikk unna i løpet av et øyeblunk og det er umulig å få besøkt alle.

Jeg personlig har aldri vært noe fan av julen, det er fint når den endelig er her, sånn når man setter seg ned rundt middagsbordet på Julaften, men før det så syns jeg det er slitsomt. Jeg gruer meg alltid så masse, jeg syns det blir lagt så høye forventninger til alt mulig og jeg føler at jeg ikke strekker til. Dette går ikke så mye på gavene, men at jeg føler at dette er den tiden man bør møte familien. Men det er bare så så mange dager i løpet av en Jul og jeg bor ikke i Drammen lenger og jeg har en kjæreste, så det er ikke like lett å se alle og jeg ender opp med en enormt dårlig samvittighet, spesielt nå som jeg har vært i Kina og ikke har sett dem på lenge. Men så tenker jeg, om jeg hadde vært hjemme så hadde jeg ikke sett de da heller... Men jeg fikk nå vært litt rundt, la oss starte med Julaften, du ser det pene treet over med alle de flotte gavene under, det er treet hos fam. Grotmol. Under kan dere se en gutt eehhmm mann mener jeg som gleder seg så mye til jul at han måtte ta en dans!


Thomas pakker inn gaver til MEG! Han får aldri til snurren skikkelig:P



Dette er Aksel broren til Thomas og hans bestemor som er litt blurra ut der, Thomas har alle de fine bildene av henne.
 Julaften var veldig hyggelig og vi spiste en masse god mat, etterpå var det gaveåpning, det var ikke helt sånn som jeg er vant til, men det var hyggelig uansett. Jeg er vant til at man tar en og en pakke, slik at pakken og den som har brukt masse tid på pakken får litt respekt å rekker å se om personen ble glad eller ikke, det er kanskje litt mer skummelt sånn, men veldig hyggelig. Siden Bestemoren var der, var det viktig å få unna litt pakker før hun måtte dra (som var allerede klokken 20.00). Det var ikke rent få pakker der heller. Til å kun være 5 stykker som skulle åpne gaver så var det helt enormt mye, og mange av dem var til meg, som du kan se under:


Jeg sendte Thomas en ønskeliste, men regnet ikke med at han så på det som en handleliste og rett og slett kjøpte alt! Jeg fikk en masse fine gaver og den som har blitt brukt mest siden jul, er nok Skyrim...
Min kjekke mann Thomas<3


1. Juledag var det Granny sin bursdag og det ble duket opp til fest. Dama fyller 79 år, men det ser absolutt ikke ut som hun fyller mer enn 60! Du ser det ikke så godt på dette bildet, men hadde jeg hatt genene hennes hadde jeg vært heldig, eller... nei ikke så heldig allikevel for da kunne jeg ikke vært sammen med Thomas, det hadde blitt litt ekkelt:P

"Thank God it's the tea I always wanted!" Granny er fra Scotland så jeg regner med hun snakker Scottish inni hodet sitt:D

Det ble alkohol den kvelden også

Veit ikke helt hva som skjer her, men tror ikke Thomas liker det..
3 Juledag var det min eldste lillebror Tobias sin bursdag, så da bar det avgårde til mamma og Helge for å feire at han ble 21 år gammel:D Først litt bilder av den typiske julepynten hos mamma:

Hvert år diskuterer vi om det er jeg eller Tobias som har lagd denne. Alle andre bortsett fra meg mener at det er jeg som har lagd den, jeg mener det er Tobias som har lagd den.

Er ikke helt sikker på hva den har med Jul å gjøre, men den er fin da:D


Jeg tror ikke dette er julepynt, men jeg syns de er så søte så jeg måtte bare ta bilde av dem


Nå tid for mat! Vanligvis så pleier det av være juleselskap hos mamma 2 juledag annet hvert år, men i år ble det utsatt, men det ble fremdeles 2 juledag maten. Det er så sykt godt og har masse masse hvitløk i seg, naaaammmmmmmm:

brød med innbakt ost, skinke og masse hvitløk

fra v.o: Brød, ovnsstekte poteter med hvitløk og basilikum, saftig kyllingfilet, salat og hvitløks rekedressing!



Gustav fikk også mat


Her er bursdagsbarnet selv

Mamma

Helge

Da var julen forbi, forbi forbi forbi (har hørt på verdens mest triste fortelling om Granteet). Dagen etter dro vi til Oslo for å møte Tina og Vegard.



Vegard bak baren på Unholy
 Da er endelig nyttårsaften her. Jeg skal fortelle kort om nyttårsaften før jeg gir meg. Nyttårsaften startet rimelig kleint. Da Thomas og jeg ankom Anette sitt hjem, var søsteren til Anette  der og Camilla. Det var hyggelig det, ikke noe kleint. Det var først da det andre gjestene kom det ble en smule stivt og kleint. De gikk bare rett forbi oss uten å hilse, så jeg ble litt pjaf, jeg veit at selv om du veit hvem jeg er så kan du hilse på meg allikevel altså. Dette var uansett ikke det kleineste øyeblikket. La meg beskrive hvordan det så ut, Anette og Cicci hadde gjort en strålende jobb med å dekke til et perfekt bord, med dekktallerkener, dekktallerken servietter, stoff servietter, sølvtøy alt mulig. Vi var alle kledd i finstasen og vi setter oss ned. Jeg har hilst på alle..FØR, bortsett fra en, David, som er grunnen til at vi alle snakket Royaly fucked up engelsk, eller det vil si veldig veldig Brittisk. Jeg følte det var som å være i Twilightzone hvor vi alle plutselig latet som vi var noen andre. Vi får forretten og det blir dødsens stille bortsett fra en kommentar "oh, this really was delicious, what a splendid job you two have done." sier noen rundt bordet med en super duper brittisk akksent. Jeg trodde jeg skulle dø, jeg kløyp Thomas så hardt i låret for å ikke bryte ut i latter, men jeg klarte ikke holde meg, det er som når du er i kirken og du veit du ikke har lov til å le men du bare må! Jeg lo og lo og fortsatte med å komme med kleine upassende spøker. Som da jeg så at han ved siden av med ikke hadde noen forrett, han fortalte meg at han var allergisk, hvorpå jeg lett svarte, "jammen så greit, hvis ting blir litt for kjedelig så veit jeg hvertfall hvordan jeg skal ta livet av deg." han blunket å så rart på meg... Det var mye annet karakterisktisk morsomt ved kvelden, men det er ikke noe jeg har behov for å skrive her. Det hele løsnet hvertfall litt opp etter at folk fikk litt å drikke, og det var en fantastisk koselig kveld med en masse god mat.

Min bestevenninne Anette





Da ønsker jeg dere igjen alle et godt nyttår, så nå skal jeg gå tilbake til å pugge til eksamen..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar