fredag 6. januar 2012

Lillehammer og Kattepus

Siden jeg teknisk sett ikke har noe sted å bo i Januar, (noe som er fordi vi har leid ut leiligheten frem til februar) så skal jeg bo i Lillehammer sammen med Thomas frem til jeg begynner på skolen. Jeg begynner ikke på skolen før i 30. januar så det er en stund til... Da tenker du kanskje at jeg har en lang ferie hvor jeg kan gjøre hva jeg vil? I wish! Den 2. februar så har jeg muntlig eksamen i det helvetes yuedu faget jeg har ved flere anledninger i fjor uttrykte mitt hat for. Vi har 14 tekster jeg skal kunne lese flytende og oversette. Vi har vært igjennom alle, men de siste har vi gått veldig dårlig gjennom og jeg veit ikke en gang hva de handler om. Så jeg har lagt en plan:



Ja, jeg er ganske opptatt i ukene fremover, det er så sykt mye og jeg kjenner at min personlighet som etusiasten (jeg tok en personlighetstest i dag som Thomas fikk på filmskolen, her viste det seg at jeg var entusiasten og utretteren, fikk like høy score på begge) gjorde sitt beste ved å gjøre alt mulig annet i dag som å rydde, vaske klær, synge på en hjernevaskende takk Gud for Silvio-sang (Silvio Berlusconi), tatt bilder av leiligheten til Thomas og Åsmund og sett på Kaizerskonsert, fytti grisen jeg har vært produktiv..

Nå skal dere få se the fruits of my labour med en liten introduksjon av leiligheten; Thomas og Åsmund sin leilighet ligger 5 min fra togstasjonen, ned mot Mjøsa, det er rimelig kaldt her. Leiligheten ligger i loftet på et gammelt flott sent 1800-talls hus som dere ser her:


Med utsikt over Mjøsa, og det er ganske vakkert og nasjonalistisk egentlig.


Og nå skal jeg lede dere inn i det en smule klaustrofobiske kjøkkenet, det er veldig skrått tak som dere ser, så når man vasker opp må man stå på hjørnet fordi vasken vil bare skrus en vei..


Så er det rommet til Thomas, rommet er ikke så stor som det ser ut her, det er det som er så flott med vidvinkel veit du, alt ser stooort ut, ikke alltid like kult når man tar bilde av mennesker kanskje:P
 



Thomas har utsikt over nabohagen, mens Åsmund har utsikten som dere så der oppe.


Mens jeg vasket, ryddet og tok bilder fikk jeg besøk av eieren av huset:








Den var veldig kosete og satte seg til slutt i vinduet til Thomas for å titte utover mjø... nei naboens hage.

Ja da har jeg fått gjort enda en ting:D Det var en liten hilsen fra Lillehammer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar