mandag 16. april 2012

En gledens dag med en touch av crash your bike into a fence!

Det har ikke skjedd så mye på denne kanten siden påske som kanskje også er grunnen til at jeg ikke har skrevet noe. Selvfølgelig jeg sier alltid at jeg ikke har noe å fortelle men klarer merkverdig nok å få ganske lange blogginnlegg allikevel!

Jeg har først litt lyst til å fortelle om en bok jeg fikk av Thomas til jul. Dette er en bok som heter Lysløypa, denne boken gir deg rabatter på ulike steder i Oslo. Dette er gjerne litt bortgjemte steder, eller rettelse de er bortgjemte for meg.


Her får du 2 frokoster og en kaffe til prisen av en, 2 hovedretter til prisen av en, 2 kaffe og kake til prisen av en, avslag på teater, kunst, lunsj og masse annet. Den er helt genial om du vil bli litt bedre kjent i Oslo, i tillegg er det en fin grunn til å få ræva ut av døra på en søndag. Thomas og jeg har prøvd å bruke denne boken på de søndagene han har vært i Oslo. Hittil har vi vært tre ulike steder, en marokkansk restaurant på Grünerløkka som hadde fantastisk god mat og den var veldig billig.  Samtidig får man gått litt rundt i Oslo, en dag møtte Thomas meg etter trening oppe på Sagene og da ruslet vi derifra og ned mot byen og på veien gikk vi forbi en søt butikk med masse antikviteter og brukte klær.




 Det samme opplevde vi da vi var på  Liebling en tysk kafe øverst på Grünerløkka rett ved Ringen Kino. Dette var en utrolig søt kafe hvor vi spiste en fantastisk god frokost. Vi ruslet nedover Grünerløkka og så alle de flotte små butikkene som var langs veien, men vi var på vei til å møte Atle så vi rakk ikke gå innom alle stedene.


På vei hjem fra Lille Saigon cafe, så gikk vi over Grønland og der så vi denne grafittien, dette er bare en liten del av den og det sto masse biler rundt så jeg fikk ikke noen gode bilder siden jeg bare hadde 50mm linsen min. Da vi ruslet over akerselva så vi denne mannen bade i elva.


Han badet ikke, men lette etter telefonen sin selvfølgelig...

Nå i påsken gikk Thomas og jeg rundt i området her vi bor og fikk smake litt på det som nå er kalde våren.



Etter at Thomas dro tilbake til Lillehammer har jeg ikke gjort annet enn å jobbe, jobbe og jobbe.
Nå i helgen prøvde jeg ut de nye neglelakkene jeg fikk av Kine og tok på meg en ansiktsmaske som jeg hadde det veldig gøy med, lekkert ikke sant:P





Nå over til hvorfor dette er en gledens dag! Husker dere at jeg fortalte at jeg hadde vært på et intervju hos Comfort Hotel Børsparken, ja? Husker dere også hvor utrolig mye jeg ville ha denne jobben, ja? Vel, rett før påske så fikk jeg vite at jeg ikke fikk denne stillingen! Jeg syns det var veldig trist, for jeg hadde så inderlig håpet jeg skulle få den. Forrige uke var jeg på enda et intervju hos Thon Hotel Opera, men følte ikke at det intervjuet gikk så bra og det føltes ut som om jeg var på muntlig eksamen... nesten litt verre for jeg er ikke så nervøs på muntlig eksamen.
I dag derimot, etter først å ha blitt kjempeglad etter å ha gått på vekten (mer om det etterpå) så fikk jeg en telefon av Maiken som intervjuet meg til jobben på Comfort Hotel Børsparken og gjett hva dere, jeg fikk jobben!!! Så jeg har nå fått denne jobben jeg håpet så inderlig jeg skulle få! Jeg ble så glad at jeg begynte å gråte i telefonen da jeg ringte Thomas for å fortelle dette.

Den første gleden fikk jeg som sagt da jeg gikk på vekten, for la meg si det sånn forrige uke var skikkelig dritt, noe som er grunnen til hvorfor jeg ikke skrev noe. Forrige uke hadde jeg uka, men jeg trodde ikke at jeg skulle gå opp over 2 kg siden sist av den grunn! men da jeg gikk på vekta på onsdag veide jeg plutselig 101.5 kg!! Jeg tenkte bare at denne vekten skal jeg bare ignorere, jeg har trent masse og jeg har uka! Denne mandagen derimot skulle ting se bedre ut: 98.1 sto den på!
Det vil si at det nå ser slik ut:
Startvekt onsdag 7 mars: 103 kg BMI: 34.4
Vekt onsdag 14 mars: 101.8 BMI 34
Vekt onsdag 21 mars: 100.2 BMI 33.5
Vekt onsdag 28 mars: 100.4 BMI 33.5 (her gikk det opp:(  )
Vekt onsdag 4 april: 99.7 BMI 33.3
Vekt onsdag 11 april: 101.5 ++ Drittuke :P
Vekt mandag 16 april: 98.1 BMI 32.8

Hurra dere, jeg har gått ned 4.9 kg totalt!

Så som dere forstår så har denne dagen vært veldig bra så da måtte den jo gjekkes ned et par hakk og det skjedde da på vei til jobb da bakbremsen min plutselig hoppet ut av sporet sitt og jeg fikk ikke bremset og føyk inn i et gjerde! Jeg stakk meg i hånden og den blødde litt siden jeg måtte fortsette videre til jobb mens jeg tviholdt på styret! Dette er da ikke første ulykke jeg har på den splitter nye sykkelen:
På den første turen jeg hadde opp til skolen, eller treningen så løsnet plutselig styret mitt og jeg mistet all kontroll over sykkelen, men kom meg opp til Domus hvor jeg fikk en låne verktøy slik at jeg fikk strammet styret skikkelig på plass... I går da jeg syklet til trening så regnet det igjen og jeg sklei i en vanndam som det var masse grus under, dette gjorde at kneet mitt slo inn i sykkelen. Det var rimelig vondt å gjøre push-ups på knærne da for å si det sånn! Jeg har nå ikke tatt buss, tog, t-bane i Oslo de siste 13 dagene så det er jo kjempebra:D

Ellers så har det vært en strålende dag og i morgen skal jeg skrive kontrakt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar