fredag 6. april 2012

Utfordrende påske

La meg bare si det sånn, selv om jeg har gått inn for å gå ned i vekt så koser jeg med fremdeles og denne påsken har det blitt veldig mye av det gode også, kanskje litt for mye. Jeg får bare skjerpe meg nå etter påsken. Jeg skrev ikke nå på søndag, rett og slett fordi jeg har hatt så mye annet spennende å gjøre.

Thomas kom hjem nå på forrige fredag, den dagen dro vi på teater og så To Liv En Scene som var fire ulike stykker med ett og samme utgangspunkt. Det var manusforfatterene fra kull 7 på Filmskolen som hadde fått i oppdrag å sette sammen et teaterstykke. Hvert stykke varte i ca ett kvarter og alle var helt ulike og veldig spennende. Jeg syns det var veldig digg å være på teater igjen, og syns vi må prøve å få til mer av det. Kino er vel og bra det, men teater er liksom noe helt for seg selv.

På søndag var jeg en tur hos Mor og spiste middag med familen. Det var veldig hyggelig, men som jeg sa til Thomas: man har fylt opp kalerikvota bare man ser inn døra hos Mor. Det ble servert masse god mat som Chalupas til middag, sjokoladepudding til dessert og rullekake til kaffen. Så jeg følte at jeg proppet i meg mer en jeg har gjort på ukevis. Eller jeg har nok spist like mye mat tidligere, men ikke så mye usunt. Thomas og jeg har uansett vært flinke og trent hver dag hele påsken, så dette er den eneste dagen jeg ikke har trent. På søndag trente vi nede i treningsrommet som hører til bygget vårt. Jeg lagde meg min egen intervalltrening og syklet 40 minutter av den type trening før jeg tok 15 minutter styrke. Det samme gjorde vi på mandag. På mandag dro Thomas og jeg til G-sport og kjøpte oss hver vår sykkel, Thomas hentet sin på tirsdag, men jeg skulle hente min på onsdag, men det hadde jeg ikke tid til så da blir det heller i morgen.

På vei for å kjøpe sykkel!
 Tirsdag dro jeg med Kine på Bosu Core. Bosu Core er noe av det tygste jeg har vært med på. Det minnet meg litt om pilatesen i Kina bare at alt skal gjøres på en ball. Når du må gjøre alt dette på en ball så må du hele tiden bruke alle musklene i kroppen og du spenner alt du har. Noe som igjen gjør at dette er en veldig bra styrketime hvor du får med hele kroppen på en naturlig måte. Jeg har lyst til å dra igjen:D Senere på dagen kom broren til Aksel en tur på besøk og da ble det litt mer god mat. Jeg lagde Thai Grønn Karri suppe som teknisk sett bare er fett og proteiner! Til filmen kuttet jeg opp grønnsaker og vi hadde dipp. Det første jeg gjorde når jeg våknet på onsdag var å gå ned å ta en 45 minutter spinning intervall for å veie opp for alt jeg spiste dagen før og kom til å spise og drikke senere på dagen.


Jeg dro til Drammen hvor jeg møtte My, My var så snill å farget håret mitt igjen siden jeg nå hadde en to månder lang ettervekst.. Håret ble perfekt og jeg simpelten elsker fargen! Det er akkurat sånn jeg ønsket at rødfargen skulle være så jeg er veldig glad. My og jeg lagde vårruller til Thomas kom senere på kvelden og vi koste oss med hjemmelagede vietnamesiske vårruller og salat. Det var jo ikke det eneste vi koset oss med for det ble noen øl og litt musserende. Vi fikk en kort visitt av Stratos og Møller også, noe som var kjempehyggelig. Dette er jo folk jeg ser veldig sjeldent, så det er hyggelig at de tok seg en tur når jeg endelig var i Drammen. Dessverre glemte jeg kameraet den dagen så det ble ikke noe bilder.

I går dro vi til familien til Thomas, der traff vi Mats sin familie og deres flotte lille nurk Pernille. Det var veldig stas med lille Pernille på ett år som nettopp hadde funnet ut av ulike ansiktsuttrykk. Jeg har funnet ut av at det er to ting jeg blir nervøs rundt og det er demente gamle folk og små babier, de er så utilregnelige og jeg veit ikke om de kommer til å hyle når de ser meg eller noe (ja de gamle demente også!) Så det tok noen minutter før jeg var komfortabel, for hun sendte meg de disse "you looking at me" skeptiske blikkene hehehe. Vi hadde deilig lam og hjemmelagde fløtegratinerte poteter til middag og det var kaker og søtsaker utover kvelden så jeg var veldig glad for at jeg og Thomas hadde trent før vi kom.

Yey, nyfarget hår. Ble veldig kobber i sollyset men jeg er uansett superfornøyd!



Når jeg får trent sånn så er det kanskje mange som tenker at nå må jeg ikke ta helt av da, men greia er at da får jeg en smule bedre samvittighet og føler at jeg kan spise det kakestykket eller den ekstra posjonen med mat. Det gjelder kun nå i påsken da, så er det tilbake til det vanlige. Jeg er veldig glad for at jeg fikk pulsklokke av pappa til bursdagen min for da her jeg full kontroll over hvor mye jeg forbrenner i en treningsøkt og det er veldig bra. For jeg kan ikke stole på de beregningen apparatene viser! De viser gjerne 100-200 kalorier forbrent mer enn hva du faktisk har. Det er litt fordi de går ut i fra at du er i nogenlunde god form og at du dermed har en høyere forbrenning. Pulsklokken derimot måler jo faktisk hjerteslagene min og kan derfor ta en ganske eksakt måling:D

Så nå skal jeg legge til de to siste ukene med veiing. Forrige uke sto vekta stille dessverre, eller den sto ikke stille jeg hadde gått opp noen hundre gram og det er alltid kjipt, men det er da det er viktig å ta frem målebåndet. Vekta kan stå stille men somregel er dette fordi du bygger muskler og dette er tyngre enn fett!

Startvekt onsdag 7 mars: 103 kg BMI: 34.4
Vekt onsdag 14 mars: 101.8 BMI 34
Vekt onsdag 21 mars: 100.2 BMI 33.5
Vekt onsdag 28 mars: 100.4 BMI 33.5 (her gikk det opp:(  )
Vekt onsdag 4 april: 99.7 BMI 33.3

Etter fire uker skulle jeg også måle meg med målebånd på ulike steder:

Midjemål: Start 7 mars: 93 cm
                           4 april: 89.5 cm
Overarmmål: Start 7 mars: 34 cm
                               4 april: 33 cm
Hoftemål: Start 7 mars: 117 cm
                          4 april: 113.5 cm
Lårmål: Start 7 mars: 73 cm
                      4 april: 70 cm
Brystmål: Start 7 mars: 110 cm
                          4 April: 108 cm

På 4 uker har jeg altså gått ned 3.3 kg og mistet totalt 13 cm :D Jeg må jo si meg fornøyd med det, mest fornøyd er jeg med å være under 100, det kan jo gått tenkes at jeg neste uke er over 100 igjen siden jeg kun er 300 gram under hundre nå og jeg har ikke akkurat spist lite mat, men det er allikevel deilig å vite at på fire uker så jeg jeg klart og ta av 3.3 kg på en sunn måte. Målet var 0.5 kg i uka og det har jeg klart! Neste delmål er 95 kg innen Juni (da er jeg der jeg var for 2 år siden, før jeg traff Thomas).
 Siden jeg glemte kameraet mitt, så blir det bare bilder av meg i dette blogginnlegget:P




2 kommentarer:

  1. Så flink du er Lotte:) Det er godt gjort å klare å trene så ofte nå i påsken...

    Gratulerer med nådd delmål!Det er alltid gøy å klare disse.

    Det skal sies at du og jeg har angrepet påsken veldig motsatt. Jeg har ikke satt mine ben i et treningsstudio etter at påsken startet, men så har jeg heller ikke spist godis:)

    Men jeg vil jo si at påsken er til for litt utskeielser, enten på den ene eller andre måten:)

    SvarSlett
  2. Nice G-Stars bilder på toppen :D SWAG

    SvarSlett