fredag 27. april 2012

I pausene sine så kan man jo redde noen liv!

LoLkat! Der lurte jeg deg, nok en gang et forsøk på en spennende overskrift hehe. Det har ikke skjedd så mye spennende siden sist. Jeg var en tur i Lillehammer for å besøke Thomas og det var skikkelig kos. Planen var å lese og pugge masse til eksamen mens han foreberedte seg til sin penneprøve- han hadde derfor lange dager på skolen hele helgen. Vi koste oss uansett masse på kvelden og det var en flott helg. Derimot min øving til eksamen gikk heller dårlig. Jeg fikk oversatt en oppgave til klassisk kinesisk og skrev nesten ferdig en stil om ettbarnspolitikken i Kina. Den er latterlig dårlig så jeg får se hva jeg får ut av de siste 200 tegnene som mangler..

Hvorfor jeg hadde dette med pauser i overskriften er fordi jeg har hatt en ukes pause fra trening og har heller ikke vært like flink med kostholdet. Jeg tror egentlig jeg bare trengte den pausen. Selv om jeg spiser mye god mat og sunn mat så blir man litt lei det og av og til så orker man bare ikke ta seg tiden. Jeg har til og med spist på Burger King (iiik). Ikke har jeg trent heller, så i dag var første dag tilbake på trening, men da merket jeg at jeg har faktisk hatt veldig godt av den pausen. Jeg har trent 3-5 ganger i uken siden jeg begynte i mars og kroppen min trengte bare en avlastning. I denne spinningtimen sto jeg på som en gud og presset med selv skikkelig hardt. Det var slitsomt, men utrolig deilig å se at en uke uten trening ikke hadde svekket med men gjort med sterkere.

Frokosten min i dag: Vita Hjertegod Ekstra grovt brød, Skivet Lett ost Sunnøve, Kakunfilet røkt, grønnsaker:D Smaker kjempegodt, i stedet for smør så har jeg dijonsennep. Det har mye mindre kalorier i tillegg så smaker brødskiva bedre med god sterk sennep!
Jeg tror ikke jeg vil anbefale å ta slike pauser ofte hvis man holder på å gå ned i vekt, men en gang på to måneder var for meg veldig bra. I tillegg så merket jeg hvor bra dette kostholdet jeg har klart og holde har vært for meg, det merket jeg nå som jeg denne uken ikke holdt med til det. Jeg spiste frokost sent, hoppet over lunsj og spiste rask middag, alt man ikke skal. Jeg ble slapp og trøtt uten det riktige kostholdet og uten noe trening. Det ga meg ny motivasjon for å starte for fullt igjen.

Middagen min i dag: Laksefilet som jeg stekte i ovnen (unnet meg to stk i dag), så woket jeg grønnsaker: hvitløk, ingefær, chili, rødløk, hakket tomat og til slutt hadde jeg i 180 g Asiatisk wokmix fra Rema1000. For å få litt søtsalt smak på woken hadde jeg i en ts sukker og 1 ss soyasaus mot slutten. Det smakte sykt digg! Hele retten- hvis man spiser 2 laksefileter- ligger på ca 760 kcal, men tar du bare en laksefilet blir det ca 515 kcal.

Hvorfor jeg nevner dette med å redde liv er fordi jeg har vært på et fantastisk lærerikt brannkurs på Comfort Hotel Grand Central. Hæ, Grand Central sier du kanskje, skulle ikke du begynne på Børsparken? Joda! Men noe av det jeg finner veldig flott med Comfort er at alle folka er så flotte og omgjengelige og man samarbeider på tvers av hotellene. Så siden jeg ikke har hatt noe brannkurs så fikk jeg være med resepsjongjengen på Grand Central sitt. Jeg lærte så utrolig mye og det var et veldig nyttig kurs å være med på. Nå som jeg skal begynne som Night Coach et annet mer fancy ord for nattresepsjonist for dere gamlingene som ikke skjønte det:P vel, jeg skal jo jobbe alene og da er det viktig å føle seg trygg og vite hva man skal gjøre i tilfelle brann. Jeg tror ikke at jeg kommer til å være en supersikker ispinne av selvkontroll når brannalarmen går, men jeg tror at jeg på grunn av dette kurset vil være mye tryggere på hva jeg skal gjøre og holde hodet så kaldt som mulig!
Vi fikk også prøve ut det vi hadde lært, noe som var utrolig gøy! Selv om det bare var en øvelse så rakk pulsen å bli ganske gøy!
 
Til dessert i dag så lagde jeg med en smoothie: 250g smoothie mix (rema1000), 2 dl eplejuice, så blender du den in da blender, jeg addet litt vann for å få den litt mer rennende. Smakte friskt godt og er ca 210 kcal.

Etter min flotte helg med Thomas så var det tilbake til min triste, kalde, dystre leilighet her på Kampen. Jeg sitter for det meste inne sovealkoven for der føler jeg meg trygg og komfortabel med alle bøkene mine rundt meg, men jeg har jo ikke noe lyst til å sitte i senga hver kveld når jeg har en stor fin stue... Derimot stuen syns jeg er kald, kjip og mangler en twist av Lotte. Så, hva gjorde jeg med det? Jeg vasket ned hele leiligheten, ryddet bort all rotet som hadde samlet seg og satte meg ned, skrev en liste over hva jeg kunne gjøre for å lottefisere leiligheten. Jeg brukte bort tusenlappen på Clas Ohlson på sånne ting man bare må ha men ikke ser når man har brukt dem, som f.eks skjule ledninger eller olje kjøkkenbenken. Jeg fikk med meg snille Tina til Drammen for å hente de utrolig flotte stolene jeg fikk av Mor etter at hun flyttet til en mindre leilighet. Vi bar med oss stolene i skikkelig regnvær helt hjem til Kampen (vi tok toget da!). Jeg kjøpte gardiner på Indiska og en lyslenke på Clas Ohlson og vips så ble leiligheten Lottefisert.


Tina og jeg er på vei til Oslo med stolene på toget. Merkverdig mange som stirret på oss der vi bar hver vår stol. Er det virkelig så merkelig å bære et par stoler gjennom byen? Har man ikke bil så har man ikke bil!
Se så koselig det ble! Ja, det er et avleskjold på veggen!

Hurra, jeg syns det er så mye koseligere her nå og jeg er strålende fornøyd. Jeg har også tenkt til å ha et lite bord mellom de to stolene så det skal bli min lille lesekrok.

Så over til ukas tall, det har ikke skjedd så mye siden sist og tror vekta kommer til å stå på mandag som kommer siden jeg tross alt ikke har trent noe særlig denne uken, skal trene med Kine på søndag, så det ble det hvertfall to ganger denne uken, men målet er 3 ganger i uka, alt over er et pluss.

Vekt mandag 16 april: 98.1 BMI 32.8
Vekt mandag 23 april: 97.7 BMI 32.6

Jeg skypet litt med Synne i dag og jeg må bare nevne at hun har vært sykt flink! Hun har siden februar i fjor gått ned 20 kg! Det er jo helt fantastisk bra jobbet. Jeg kom også til å tenkte på at jeg nevner jo her hva jeg har gått ned siden jeg startet i mars, men jobbingen med å gå ned i vekt begynte jeg jo så smått med i oktober i fjor, da jeg meldte meg opp på treningsenter i Kina. Jeg fokuserte ikke noe på mat, men trente veldig mye. I oktober veide jeg altså 106 kg, klarte å nå 100kg i begynnelsen av desember, men så gikk jeg opp tre kg før jeg startet for fullt i mars. Så jeg har jo faktisk siden oktober gått ned 8,4 kg og det er jo egentlig ganske bra! Jeg bare tenker ikke så mye over det og priser ikke meg selv noe særlig, ikke ser jeg det så godt heller. Da jeg skulle lete etter borret oppe på loftet så fant jeg en bukse som passet meg greit da jeg kom hjem fra Japan, men i fjor før jeg dro til Kina lot jeg den bli på loftet fordi jeg fikk den ikke over lårene mine... men jeg tenkte da jeg fant den at jeg kan jo prøve den, og tror dere ikke den passet kjempebra! Selv om jeg ikke er nede i den vekten jeg var da den var litt for trang til meg til og med! Sånne ting er jo positivt! 

Well thats all folks!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar