onsdag 12. september 2012

Ekstrem frustrasjon og søvnmangel!

Jeg kan godt se for meg hvordan forstyrrelse i hvile og søvn kan føre til at noen blir gale for det her er helt latterlig slitsomt!

Da jeg kom hjem fra Thomas på mandags ettermiddag ser jeg at det henger en nabovarsel nede i gangen. Leilighet 66 skal pusse opp kjøkkenet sitt i 5 dager fra 09.00-17-00! Faen tenker jeg-.-
Jeg husker en gang tidligere hvor en 2 etg under oss skulle installere noe på kjøkkenet sitt som førte til en del boring. Thomas og jeg skulle spise middag, klokken var nærmere syv på kvelden og vi satte oss ned for å se en film. Da gyver det løs, det er så ille at vi må skrike til hverandre og fremdels sliter vi med å høre hverandre.

Ja, så da kan du tenkte det hvordan det er når hun under meg holder på med det samme. Jeg jobber nattevakt hele denne uken og trenger virkelig søvnen min! Samtidig har jeg en del frustrasjon over at jeg ikke har fått trent siden min interval challange forrige uke som tok alt fra meg. Jeg var så støl i 4 dager at jeg så vidt klarte å gå! Så da ble det helelr ikke noe trening. Derfor tenkte jeg at i dag så måtte jeg komme meg på trening. Så jeg la meg til rette, puttet øreproppene i og sov- - - - Jeg sov i kanskje 45 min før jeg brpvåknet av boring... Og denne boringen ga seg ikke, etter 30 min så visste jeg ikke hva jeg skulle gjøre for noe! Hvor lenge kom dette til å holde på?

Jeg tok på meg yukataen min og gikk ned til leiligheten under. Jeg sto der å banket i sikkert 10 min, men ingen åpnet. Selvfølgelig åpnet dem ikke, lyden var jo så høy at dem kunne umulig høre mitt rop om hjelp! 15 min senere kommer det en håndverker utenifra, jeg prøver å spørre han hvor lenge dem skal holde på? Han hører ikke hva jeg sier. Han går inn, ber kollegaen stoppe boringen og komme rut igjen. Jeg gjentar spørsmålet mitt og mens tårene renner ned over kinnet forklarer jeg at jeg jobber natt hele uken og at denne lyden dreper meg sakte men sikkert. Han svarer med at det har blitt lagt ut nabovarsel om høy lyd. Ja høy lyd ja! Dette er ikke høy lyd, dette bryter snart lydbarrieren svarer jeg, igjen mens jeg snufser og tårene renner. Han sier at de skal holde på i maks 20 min til. Hva me di morgen da? og dagen etter? Nei, det er bare 2o min til og så er det over. Jeg takker og forsvinner inn i min hule igjen.

20 min til og ikke noe mer resten av uken? Tror jeg neppe på, spesielt ikke da jeg igjen blir vekket av boring nå rett før tre.. Jeg har nå hvertfall fått sovet i nesten 5 timer. 5 timer er dessverre ikke nok for meg når jeg jobber natt hele uken! Så jeg må nok prøve å få litt søvn senere i dag også. Dette fører igjen til at det blir vanskelig å trene som fører til at jeg blir enda mer frustrert. MÆæn ass! Søvnmangel, frustrasjon og aggressjon går ikke bra sammen.
Hadde det ikke vært for at hotellet vårt er helt fullt så hadde jeg lagt meg inn der!

Sånn som bildene illustrer føler jeg at jeg så ut da jeg gikk ned til naboen for å forklare hvor ille jeg syns lyden var!


Jeg kommer med et innlegg senere om hvordan det gikk med trening, kosthold og Lillehammer litt senere :) Vil også være med et godt tips på en god og kalorifattig middag, med bilder :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar