tirsdag 4. september 2012

Interval Challenge = Barf Challenge! En trenings- og kostholdsdagbok

Jeg klarte målene mine dere! Jeg spiste ikke noe godteri eller potetgull hele uken, jeg klarte å holde meg unna alkohol hele uken og jeg klarte akkurat å trene 3 ganger til tross for at jeg var syk og jobbet natt til slutt så jeg behersket meg i forhold til mat under konfirmasjonen til Anders.

Konfirmasjonen til Anders var utenom "ikke spise godteri og potetgull", men jeg spiste ikke mer en to veeeldig små kakestykker og det var ikke på grunn av mangel på gode kaker for å si det sånn! Det var seriøst bare supergode kaker der, kaker som jeg syns er dritgode, men jeg styrte meg. Jeg tok et bitte lite stykke oreokake og et bittelite stykke firkløverkake. Jeg ble drit kvalm av de to stykkene og det var klart at det var mer enn nok sukker for kroppen min!

Ellers siden siste innlegget så har jeg spist sunt hver dag, jeg har spist wok med laks, vita hjertegod frokostblanding, rugsprø med magert pålegg og skyr. Jeg trente onsdag og torsdag, men fant ut at jeg måtte slappe av for det å jobbe natt og i tillegg trene hjalp ingenting på sykdommen. Derimot på søndag etter konfirmasjonen var jeg så trøtt og sliten at jeg tok meg 30 min i gymmen på jobben før jeg begynte på jobb. Så totalt forrige uke trente jeg bort 2532 kcal! Jeg syklet også til og fra jobben hver eneste dag:D Jeg er veldig fornøyd med innsatsen, hvertfall med tanke på at dette er siden onsdag forrige uke.

Nå fikk jeg endelig lastet opp bildene jeg mente å ha med forrige uke:)

Jeg har også den gleden av å informere at jeg også klarte å gå ned 1,1 kg siden forrige uke så det er jo supert, håper jeg klarer det samme denne uken!

Nå er det ny uke og nye mål!
Jeg har sett en del på Biggest Loser i det siste og det er egentlig ganske inspirerende. Selvfølgelig disse folka er på en ranch hvor dem ikke gjør annet enn å trene, så de mister jo opptil 5 og mer kg og uka og det er umulig for en person som jobber og har et liv ved siden av. Pluss poenget er jo å endre sin livsstil, men det som er inspirerende er å se hvor hardt dem jobber hele tiden! Jeg er på den siste sesongen nå og den handler om unnskyldninger. Det er klart man har mange unnskyldninger for å ikke trene eller spiste riktig og det er litt vanskelig å se på innimellom fordi man kjenner seg veldig igjen. Episoden jeg så på i dag handlet om det å være i sin egen komfortsone og det å tørre å bryte seg ut av den. 

Jeg tenkte at ja, nå jeg sykler så er jeg jo egentlig i min egen komfortsone, jeg presser meg hardt, men kanskje ikke hardt nok alltid. Så i dag valgte jeg å prøve ut noe nytt. Jeg dro på Interval Challenge. Det var noe av det jævligste jeg har vært med på siden jeg begynte å trene i fjor! Det var helt grusomt! Det er første gang jeg faktisk har hatt lyst eller følt at jeg har måtte forlate salen midt under en session. Jeg beit tenna sammen og tenkte at hvis de på biggest loser som veir 30-50 kg mer enn meg klarer det, så skal jeg også klare det. Opp til flere ganger var pulsen min opp i 99% av makspuls og da måtte jeg bare stille meg til siden og trykke hånden godt inn til siden for å dempe hollet jeg hadde.

Denne fant jeg bare random på nettet, litt sånn jeg følte meg!
                                                   
Timen begynte med litt lett løping på stedet og knebøy, noe som utviklet seg til å løpe i sirkel i nesten 10 min, her var det hopping, sånn sidekryss løping eller whatever, touche bakken, sette seg ned på rompa osv. Når jeg tenker interval så tenker jeg at det er små pustepauser i mellom. Det var ikke en eneste pause her! Etter de 10 minuttene så tenkte jeg at dette kommer virkelig til å bli en hard utfordring. Vi skal løpe to og to og hoppe taket, sprinte og ta froskhopp før det hele roer seg litt ned etter 10-15 min, og da er det på tide med styrke. Nå er vi litt tilbake i min komfortsone igjen, men ikke helt når man har en puls som omtrent ligger på 190 slag i minuttet så det var hardt det her også. Det var nå jeg virkelig begynte å kjenne det, jeg måtte kjempe mot trangen til å spy og hendene mine ristet som aldri før. Og da var det selfølgelig tid til litt mer kondisjonstrening med spensthopp og kneløft osv. Så var det litt trening på mage og rygg. Det var ikke en eneste pustepause på 60 min! Det var så sykt deilig å slappe av på ryggen med dempet belysning og rolig musikk på slutten. Jeg var stolt av meg selv som faktisk klarte å fullføre timen. Så kudos til meg:D Til sammen lå timen på 850 kcal! pluss 263 kcal sykling til og fra :D Tot: 1113 kcal!!

Så målene for denne uken blir jo litt anderledes enn forrige uke siden jeg ikke jobber denne uken.
* Spise frokost, lunsj, mellomåltid, middag (og kvelds) hver dag.
* Trene minst 3 ganger denne uka
* Jogge 1-2 ganger i Lillehammer
* Føre opp all mat i daboken!

Se jeg er faktisk flink til å trene, disse tallene er fra forrige uke :)
Tallene:
7 mars: 103 kg BMI 34.4
29 august: 93.1 kg
3 September: 92 kg BMI 30,7

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar