tirsdag 27. november 2012

Første dag i London :D

Ja da har jeg vært en dag i London og jeg har allerede fått kjøpt meg 5 nye kjoler! Vel og merke dem er ikke vintage, men dem er i 50-talls stilen og jeg elsker alle sammen.

Jeg prøvde å ta bilder med kameraet mitt, men det ble bare så mørkt og dårlig, i tillegg hadde jeg dårlig tålmodighet så jeg brukte likesågodt mobilen. Ble ikke så mye bedre bilder, men dem ble litt lysere :P

Da jeg ankom Gatwick, så tok jeg Southern til London Brigde i stedet for å ta Gatwick express, dette bare egentlig for å spare penger for det kostet sånn ca halvparten... Jeg fikk surret meg til banen og kom meg til Paddington station. Jeg hadde ikke peiling på hvilken retning jeg skulle gå, men tok det litt på feelingen og fant et skilt som pekte mot Hyde park, og jeg visste at hotellet lå i den retningen. Jeg hadde litt flaks også for 2 minutter ned den gaten jeg valgte å gå lå Cardiff Hotel.




Dette hotellet er helt ok. Dem driver å pusser opp så det ser litt jævlig ut i gangene. Det står senger og skap, maling, murpuss litt sånn hulter til bulter overalt. Jeg syns ikke det gjør så mye for da blir sikkert alle rommene fine og pusset opp sånn etterhvert.


Jeg har et enkeltrom privat bad. Dette badet er mindre enn på danskebåten og dusjen er vel ikke større enn 30 cm i bredden.... Men det er rent og fint, så det er for meg det viktigste.


Rommet er også ganske fint, det er passe stort, med utsikt over en park, jeg har en pult som dere kan se og det er plass til å henge opp klærne mine. Senga er også akkurat passe hard. Jeg kjøpte meg noen ørepropper tidligere i dag og det tror jeg nok kan være lurt.


Jeg var heldig å fikk rommet med en gang jeg ankom hotellet sånn i elleve-tiden. Jeg brukte ikke mer tid på hotellet enn den tid det tok å slenge fra meg tingene mine og ta noen bilder av rommet. Så stakk jeg opp til Camden Market.

Camden Market er virkelig er must!! Det er ufatterlig stort og består ikke av et enkelt market, men en masse sidegater hit og dit på kryss og tvers, med alle slags boder og butikker. Her kan du finne gammelt og nytt, brukelig og ubrukelige saker og ting.


For all del, du må IKKE spise noe før du kommer til markedet for her bugner det av matboder. Du kan få kinesisk, indisk, persisk, vietnamesisk, thai, japansk og masse masse mer! Det er rett og slett helt fantastisk. Det koster heller nesten ingenting, så det kan være lurt å smake litt på alt.



Etter å ha kjøpt mat så kan du sitte på disse kule sitteplassene!
 
Jeg syns det var så mange inntrykk på en gang at jeg orket ikke spise så mye, men føler at jeg nesten må opp dit en gang til for å titte og spise uten presset av at jeg føler at jeg må få med meg absolutt alt. For dere som har vært i Harajuku, Tokyo, så vil dere få litt av den samme følelsen, bortsett fra at jeg følte at dette var enda større...






Jeg leita egentlig etter Rockit, men i stedet for å finne den butikken så fant jeg en annen butikk ved navn Collectif. Jeg er så glad jeg fant den sjappa for dem hadde såååååå mye flott. Jeg kunne sikkert prøvd klær en hel dag! Jeg prøvde sikkert 15 kjoler og ville egentlig ha allesammen hehe, men jeg klarte å velge 5 stykker og et belte.
 








Jeg prøvde også en kåpe, men den kostet 150 pund og det følte jeg vel egentlig ikke at jeg hadde råd til, men den var superflott. Kanskje hvis jeg kan få den i julegave hehe.

Her er hvertfall kjolene: (beklager crappy bilder)

Denne kjolen er i sånn fløyelstoff og er emeraldgrønn. Den er snurpet opp på siden med en sløyfe. Jeg syns den er superlekker og kommer til å bli veldig fin i selskap :)




I den kjolen her så føler jeg med skikkelig som om jeg hører til i Mad Men :D

Her er Little Red Riding Hood-kjolen uten det røde beltet jeg kjøpte ved siden av. Under så ser du den meg. Motivet på kjolen er rødhette og ulven.



Her med det røde beltet. Gleder meg til å gå på byen i denne ;)

7 kommentarer:

  1. Så fin du er! Den blå kjolen var flott - skikkelig Mad Men! Kos deg masse :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, ja jeg gleder meg skikkelig til å bruke den, skal kanskje en tur tilbake til den samme butikken i morgen å ta en titt til på kåpen, så jeg er redd for at jeg kanskje kjøper noe mer da hehe :)

      Slett
  2. shit man Lotte, den kroppen der ass! Du ser fantastisk ut.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takker og bukker:) Kroppen kommer seg den, selv om det fortsatt er en liten vei å går, men det er gøy å endelig tørre å gå i sånne type kjoler;)

      Slett
  3. Så flott du er! Nå blir det moro å pynte seg. Tante Ellen

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Tante Ellen :D Ja det er gøy å kjøpe klær eller generelt få prøve klær i en butikk som ikke bare er for store folk. Gøy å komme inn i både large og medium :D Nå har jeg flere fine kjoler å pynte meg med i uken jeg ikke jobber natt hehe :)

      Slett