mandag 10. desember 2012

Jobb hardt og du vil se resultater!

Ja, det stemmer! Stopper du opp i vektnedgangen så er det fordi du gjør noe feil! Jeg måtte gå litt inn i meg selv nå som vekten min har stått stille, for så å gå opp 1 kg i tillegg til at jeg hadde trent lite. Jeg tok tak i problemet og endret rutiene mine forrige uke.

Jeg jobbet hardt og på dagens veing så kunne jeg endelig få se resultatene av all den harde jobbingen.
Du skulle kanskje ikke tro det, men det er faktisk i uken jeg jobber natt at jeg får de aller beste resultatene. Dette har med rutine å gjøre. For dere som jobber natt og lurer på hvordan dere skal kombinere trening, kosthold og nattjobb, her er det som fungerer for meg:

Mandag:
- Sover så lenge jeg kan slik at jeg ikke blir trøtt på jobb, kanskje til 12 tiden?
- Frokost
- liten lunsj
- Trening klokken 18.00 - 20.00 Boksing og Zumba. Er du ikke i god form enda, så kan det være greit å holde seg til en kondisjonstrening og utfordre deg selv etterhvert.
- Middag
- Jobb 22.30 
- Mellomåltid/lunsj
- Kveldsmat
- 07.30 ferdig på jobb, 8-9 tiden: sove
Mandager er jeg våken lenger enn noen av de andre dagene, så her må jeg tillate meg selv å gå litt over budsjett når det gjelder matinntak.

Tir, ons, tor, fre, lør, søn:
Alle dagene er helt like, står opp i 16 - 17 tiden, spiser frokost, spiser middag noen timer senere, og samme rutine som mandag om natten. Treningen skal være 3 ganger i løpet av uken, gjerne med fler økter per dag :)

Treningen bør bestå av:
* 2-3 kondisjonsøkter som f.eks: boksing, zumba, spinning
* 1-2 core øvelser som er fint for balanse og bedre beherskning av kroppen, her syns jeg ball core er best for meg, men bosu core er også fint, litt mer utfordrende. Hvis du vil ha noe som er enda mer utfordrende og har masse styrke i tillegg så kanskje TRX er noe for deg.
* 1-2 styrkeøvelser, når du går ned i vekt mister du også en masse muskler så derfor der det veldig viktig at du også bygger litt muskler i tillegg, dette vil gjøre treningen "lettere" og du vil få en mer definert kropp etterhvert som du utfordrer deg selv :D

I jobbuken min så har jeg et fint opplegg for meg og det er Boksing og Zumba på mandager, Spinning og Bosu ball på onsdager og Spinning og Styrke på fredager.

Sånn ser jeg ut hver jævla gang etter boksingen! tror det er alle disse burpee aktige greiene vi gjør som føkker meg opp:P
Jeg hadde generelt en veldig god uke forrige uke, jeg har ikke fått så mange flotte komplementer på lenge! Dette røde håret slår virkelig bra an hos folk, på banen i London så var den en dame som stoppet meg når jeg gikk av banen for å spørre meg hvordan jeg hadde fått det til :P Vel og merke det er julebordsesong nå, så mannfolka er jo i særdeles god form når dem kommer inn på hotellet og jeg tar dem i mot, men et komplement er fremdeles hyggelig å få!

Krøllet håret mitt så fint til lørdagsnatta :D Klein historie bak dette bildet... her står jeg, inne er det ikke et eneste menneske, jeg ser ingen ute heller. Ikke at jeg ser dem utenfor når det er så mye lys inne, men uansett. Jeg tar frem mobilen og begynner å posere, knips, ny pose, knips, nei det ble ikke bare det heller.. knips knips. DING DONG! Ja det sto det en hel gjeng med folk utenfor døra å så inn på meg mens jeg poserte for kameraet... FACE PALM!

En annen gjest var veldig fasinert over at jeg hadde så vakre og smilende øyne så det ble til slutt litt kleint når heisen kom 3 ganger før han endelig tok den.. 2 min senere kom han ned igjen for han måtte bare ha enda en titt, akkurat da følte jeg meg litt som om jeg var et dyr på utstilling i et hundeshow eller noe... Pizzamannen fra Dolly var holdt heller ikke tilbake og han regner jeg ikke med at var full siden han skulle kjøre pizzaene rundt:P
All in all en veldig hyggelig og oppmuntrende helg:D



Så over til veingen denne uken, nå tror jeg at jeg inne i min 39´ende uke siden jeg startet 7 mars.

Ukens tall

7 mars 2012: 103 kg BMI 34,4 
12 november 2012: 86.7 kg BMI 29
4 desember 2012: 87 kg BMI 29,1
10 desember: 85,4 kg BMI 28,6
totalt - 17,5 kg

Woot woot! Jeg er superfornøyd :D Nå må jeg bare ta denne ukens utfordring på strak arm, og være streng med meg selv. Ikke overspise, ikke overdrikke, hvis det er noe som heter der haha:P 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar