lørdag 8. desember 2012

Hva nu?

Nå har jeg vært litt lei, lei av å være lat! Jeg hadde det fantastisk bra i London og fikk meg en masse flotte greier som jeg er veldig fonøyd med, men det er noen ting jeg ikke er helt fornøyd med og det er min innsats i forhold til kosthold og trening i det siste.

Jeg har ikke jobbet noe særlig hardt og jeg har heller ikke fokusert noe spesielt på kostholdet og egentlig bare spist det som har falt meg inn. Dette har resultert i at vekten hart stått stille over de siste ukene. Jeg nådde 86,1 kg mandag denne uken, men grunnen til at jeg har gått ned og ikke opp, er nok kun fordi jeg ikke har trent noe og mistet en del muskler. Så hva kan man gjøre da?

Man må ta seg sammen, starte på scratch igjen rett og slett. Dette har jeg gjort et par ganger i løpet av slankeprossessen. Av og til så faller man litt ut av sync og man må reboote seg selv. Jeg endret opplegget mitt på Vektklubb.no, satte inn et nytt mål og ny vekt. Da jeg veide meg på torsdag hadde jeg gått opp til 87kg! Så nå har jeg satt meg som mål å gå ned til 72 kg innen Juni. Dette er et ganske strengt mål for meg, og det kan godt hende at jeg ikke klarer det. Jeg klarte jo tross alt ikke 83kg innen desember i år, men jeg var jo heller ikke så langt unna.

Dette er en lang prossess og man blir litt demotivert på veien. Jeg fikk blant annet tilsendt en blogg av en kamerat. Her kan du lese om ei jente som gikk ned 60 kg på 8 måneder! Bloggen heter I tykt og tynt med Sara. Det er jo spennende å lese om mennesker som klarer seg så bra og som har såpass driv at dem klarer å gå ned så mye på 8 måneder! Jeg klarte 17 kg på 8 måneder, noe jeg syns var dødsvanskelig og mye hardt arbeid, men her har vi altså er jente som virkelig setter de fleste i skyggen. Jeg veit man skal ikke sammenligne seg med andre, og man kan kun måle seg med seg selv bla bla bla! Men det er ikke sånn jeg fungerer. Jeg har alltid målt meg opp mot andre mennesker, både når det gjelder skole, jobb, fritid osv. Det er en av mine negative sider. Gjør jeg det bra på skolen, men noen andre gjør det bedre, så tenker jeg at javel, jeg kunne gjort det bedre jeg også! Jeg blir sjeldent fornøyd. Dette er noe jeg må jobbe med og noe som jeg sliter mye med.

Nok om det, uansett, jeg satte meg et nytt mål, noe som gjorde at jeg skal holde meg til 1627 kcal daglig for å nå målet mitt. Det gjør at jeg må planlegge enda mer og lage mer mat selv i stedet for å kjøpe ferdig mat. Kalorinivået jeg lå på var 2000, men dette hang også igjen fra jeg veide 93 kg, så det var jo på tide og endre det.

Jeg har altså satt meg nye retningslinjer denne gangen og de er som følger:

- Spise alle måltider (ekstra streng på dette i friuken)
- Lage mat fra bånn av (droppe mat fra frysedisk eller annen ferdigmat, fjordland er lov i jobbuken)
- Starte å veie maten igjen og slavisk bruke dagboken
- Trene 3 ganger i uken, selv om jeg har hatt fler økter på en dag.
- Bli strengere når jeg er sammen med typen. Kun kosedag 1 dag med kosedag mener jeg også alkohol så vel som søtsaker og eller fetere middag.
- Generelt spise mindre måltider, ha mer grønnsaker lett tilgjengelig for å småspise.

Så hva har jeg oppnådd denne uken?

 + Jeg har spist alle måltider                                      - Jeg har ligget litt for mye under kaloribudsjettet
 + Jeg har laget mat fra bånn av 2 ganger                  - Jeg har spist fjordlands de andre dagene
 + Jeg har trent 3 ganger denne uken, totalt 6 økter:
    Boksing Intervall : 739 kcal
    Zumba                  : 751 kcal
    Spinning 4x4        : 759 kcal
    Bosu Ball             : 474 kcal
    Spinning 4x4        : 640 kcal
    Styrke 60              : 623 kcal
    Totalt                    : 3986 kcal

Nå jobber jeg jo natt denne uken, så det er lettere å holde seg til retningslinjene da, men neste uke blir nok en utfordring. Da er det Hobbiten premeiere, jeg skal til Lillehammer og det er noe Julebordgreier med skolen til Thomas, samt Julebord på jobben.
Det er generelt vanskeligere å trene når jeg er i Lillehammer, men jeg skal ta min vanlige runde med boksing og zumba på mandag, så får jeg komme meg inn på skolen til Thomas på onsdag og fredag!

Det ble ikke noe bilder denne gangen, bare skriblerier, bare with me, skal se om jeg får tatt noe bilder til neste gang;)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar