torsdag 13. desember 2012

SFX Makeup!


Når jeg var i London kjøpte jeg en masse SFX (special effects) sminke hos Screenface. Jeg har rett og slett ikke hatt så mye tid til å prøve det ut før denne uken.

Jeg har hatt skikkelig lyst tilå prøve ut Ben Nye sin liquid latex som skal være fantastisk til utrolig mye forskjellig. I dag ville jeg prøve å få til aldring. Jeg satt å google litt etter informasjon om hvordan jeg skulle gjøre det og så på et par videoer på youtube, men ingen av dem var så veldig lærerike av de jeg fant, så jeg tenkte at jeg fikk heller bare prøve å feile litt.

Bare sånn for ordens skyld: Slik ser jeg ut til vanlig uten noe sminke :)


Den flytende lateksen er som navnet sier fytende, og det er litt vanskelig å få lagt den på ansiktet, blir litt det samme som om du skulle tatt neiglelakk i tryne ved hjelp at den kosten som følger med, det ender med at det drypper og renner litt overalt. Ikke bare det men hvis du bruker en liten svamp og du ved uhell går over samme parti du nettopp la ned så klistrer den seg til det gamle pariet og du må begynne på nytt, med mindre du skal lage sår og div, sa har det ikke så mye å si. For hvert lag man legger så må du legge på pudder, jeg brukte et gjennomsiktig pudder fra Ben Nye.

Siden dette var første gangen så hadde jeg også lyst til å faktisk få frem et resultat så man så rynkene, så jeg la 2 lag og noen steder 3. Jeg så at det var fler på videoene som rynket og lagde gramaser når dem la det på, det vil ikke jeg anbefale for da klister lateksen seg over hverandre. Det beste er å strekke ut huden skikkelig, tørke med føner og så lage alle grimasene og rynkene du kan, da ser det litt mer naturlig ut. Dette ble et slags prøv og feil prosjekt og jeg regner meg at når jeg får prøvd meg frem så blir jeg bedre på det også.







Når jeg var ferdig så fant jeg ut at jeg måtte jo bruke aldringen til noe fornuftig og fant ut at jeg ville lage sår i tryne og få en mer walking dead feel over det hele.

Det eneste du gjør er å ta f.eks en sånn nappeting, ta tak i lateksen et sted der du vil lage sår og riv litt i den, her kan du lage alt fra store til små sår. Så kan du fylle inn med mørkere sminke, jeg har min Monster Wheel fra Ben Nye som jeg bruker. Jeg bruker jeg den mørkeste nyansen og lysner mot midten. Jeg brukte også Bruising gel i blå og lilla samt blod gele.


Jeg ville også prøve meg på et større sår. Jeg brukte jeg også silikon i gjennomsiktig farge og i blod farge på det større såret for å få det mer saftiglooking. Så la jeg over et lag med sealer for å få dette til å tørke og sitte. Til slutt dryppet jeg litt mørkt fake blod over det hele.




Jeg har hatt det kjempegøy og syns det ble et morsomt resultat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar