mandag 24. desember 2012

Merry Fu**ings Xmas liksom!

Neidaaaaaa man skal ikke være så negativ, men nå skal jeg dele med dere en fobi jeg har, en fobi, en allergi og den ene tiden i året hvor jeg viser et snev av asbergers!
Julen bringer nemlig frem nervevraket Lotte, jeg takler ikke og ikke ha kontroll! Allerede i november maset jeg masse på sjefen om han hadde nok folk i julen og at jeg trengte å få vite akkurat hvordan det ble innen desember for ellers så klikker det for meg på en liten skala :P

La meg forklare, eller jeg kan egentlig ikke forklare det for jeg forstår det ikke helt selv, og noen vil nok kanskje tenke at det er dumt og teit og at jeg ikke har noen ting å stresse for, men det hjelper ikke meg en dritt. Jeg føler det jeg føler og det jeg føler er en form av fobi, mikset med en allergi for julen.

Jeg er glad i julen, på en måte, jeg er glad når den er her, men jeg tåler den ikke. Det er en litt sånn motsatt allergi, utbruddet eller rettere sagt utbruddene kommer før og ikke etter. Inni hodet mitt så lager jeg en slags fiksjon om at hvis jeg ikke har full kontroll på hvor jeg skal være til en hver tid hele julen og at jeg får besøkt alle i familien og sånt, så skuffer jeg, da er jeg liksom den som aldri stiller opp, som alltid har bedre ting å gjøre. Denne angsten tar knekken på meg. Dette er grunnen til at jeg ikke har skrevet noe særlig på bloggen i det siste, jeg har rett og slett nok med å holde det ytre skallet på plass.

Jeg er veldig heldig som har en fantastisk kjæreste som er rolig og støttende i denne tiden, selv om jeg tror han også blir veldig lei seg av å se at jeg får disse sammenbruddene, det igjen gjør at jeg får dårlig samvittighet og så er vi i gang igjen, det hele er en ond sirkel. Det har jo ikke hjulpet så mye at jeg har jobbet natt hele denne uken og at jeg ventet med å handle julegaver til denne uken. Det har resultert i en uke med mangel på søvn og veldig dårlig kosthold. Jeg har ikke tatt noe bilder i det siste og for at dette innlegget skal bli litt mer "festlig" så har jeg laget noen tegninger av ukens mer ekstreme hendelser.

Dette er etter at jeg fikk et lite sammenbrudd fordi jeg jeg ikke fikk tak i Thomas på telefonen og jeg skulle kjøpe gaver, men visste ikke om Thomas allerede hadde kjøpt eller hvor han var.. jeg hadde også nettopp våknet opp fra nattevakt da Thomas kom inn døren. Merk også at han kom inn sikkert 15 min etter at jeg hadde prøvd å få tak i han..


Det har ikke vært så lett på jobben denne helgen heller. I uken så var det veldig stille, men natt til søndag var det kaos! Swedish House Mafia spilte på telenor arena og dette trakk med seg en haug av små snørrunger til Oslo. Ikke forstår jeg hvordan foreldre kan sende med 17 -18 åringer alene til Oslo for å dra på en house konsert, men jeg er vel kanskje bare gammeldags:P Uansett, huset var fullt av ungdommer mellom 16 - 23 år og alle var stup drita! Det hele toppet seg da en kar dro frem utstyret foran heisen og tisset over gelenderet mot resepsjonen! Jeg sto bare å måpte og bannet iherdig! Jeg ga han en bot og så vasket han opp sølet sitt! Men skaden var skjedd og pikken hans hadde brent seg fast på netthinnen min..

Ikke nok med det, men jeg hadde også en helt vanvittig full eller dopa gutt innom hotellet iført kun t-skjorte klokken 06.30 om morgenen. Jeg forklarte sikkert 3 ganger at han var på feil hotell. Så satte han seg ned, vaset rundt uten sko, jeg nevnte igjen at han var på feil hotell og at han måtte gå. Til slutt så var det en vennlig buss-sjåfør som tilbø han og slå følge til sentralbanestasjonen der han bodde. Da han endelig skulle gå så kom han tilbake 10 sekunder senere. Da klikket det for meg og jeg kastet han ut med veldig sint stemme! I tillegg jobbet jeg i 11 timer, så jeg var så ufatterlig sliten da jeg kom hjem.

Nå er jeg endelig ferdig med julegaver og innpakking, det eneste som mangler er å vaske klær i morgen tidlig og å sove i 4 timer, før jeg må pakke og pynte meg for så å reise til Drammen og feire Jul der.

Jeg ønsker dere alle en lykkelig og god Jul! Til deg Margrethe, du må kose deg masse med en julefri vanlig uke i Taiwan, jeg veit du digger å være borte fra alt dette ;)

1 kommentar:

  1. Takk Lotte-potte! Jeg har akkurat sneket meg unna juleselskapet som drøyde ut i evigheter. I teorien virket det veldig koselig, vi skulle alle ta med en matrett og så skulle vi spise sammen. Maten var min tomatsuppe (som bare en likte) og ti bokser med pommes frites fra McD. Resten var kake. HAr jeg noen gang nevnt at jeg verken spiser pommes frites eller kake? Æsj. Håper du får det finere og deiligere enn meg.

    Neste år, jeg sverger - INGEN JUL!

    SvarSlett