onsdag 13. mars 2013

Utfordringene er mange!

Da har jeg startet på scratch igjen, eller det vil si på scratch etter å ha klart 17 kg på et år. Jeg var nede i 19 kg, men så begynte det å gå oppover igjen. Motivasjonen har ikke helt vært der, og jeg har vært lat med tanke på innkjøp av mat. Så nå tenkte jeg at siden jeg feiret min vektnedgang med å "strippe" på Midnight Burlesque, som var helt sinnsykt gøy, så skulle jeg melde meg inn i vektklubb.no igjen siden mitt medlemskap var utgått.

Så nå har uken startet, jeg veide meg inn til 86,4 kg, så jeg føler at det er greit å ta tak i meg selv igjen nå før den vekta går noe lenger opp! Jeg synes også det er litt lettere å motivere seg når det går mot sommer og sol, mindre klær og bikinisesong :P

Det var merkelig å starte mandagen uten burlesquekurs, men jeg fortviler ikke, Jungle exotica- kurset starter opp etter påske;) Jeg fikk heller dratt på boksing og zumba, og her jobbet jeg sykt bra :) Jeg har også vært flink og skrevet inn hver minste ting jeg spiser i dagboken og har holdt meg så og si etter planen hittil. Derimot så er utfordringene mange! Jeg prøver å komme tilbake til der jeg var hvor jeg heller spiste lite men ofte og det er ikke alltid like lett, samtidig så prøver jeg å finne nye spennende ting å spise slik at jeg ikke blir lei. Dette var jo litt lettere i fjor da jeg veide mye mer og kunne spise mer kalorier og fremdeles gå ned i vekt. Nå må jeg derimot holde meg på ca 1600 kalorier om dagen for å skulle kunne gå ned 15 kg innen september. Det er vanskelig, det går veldig fint om man har rutine på hva man spiser, men når det for lang tid mellom måltidene så har jeg veldig lett for å spise en kjempemiddag og da kan jeg fort være oppe i bare 600-700 kalorier på middagen, men jeg skal jo fremdeles holde ut resten av dagen! Dette skal jeg klare, det er uansett de første 2 ukene som er verst syns jeg..

Utfordringene dere, dem bare baller på, jeg føler at dem er overalt.. Når jeg går hjem fra jobb så er jeg ofte veldig sulten, eller hvertfall ganske fysen og her er et eksempel på hvordan det kan være: Jeg passerer Narvesen og deres nystekte boller lukter dritgodt, i vinduet så henger det en plakat med 10,- hg for godteri! Jeg går bestemt forbi og håper bare at bussen min snart kommer og heldigvis for meg så er den der i løpet av noen minutter. På bussen sitter jeg bare å tenker på alt jeg har lyst på, men prøver å viske ut tankene og heller fylle inn sunne alternativer, men ingenting høres så godt ut som fersk skolebolle, pizza, sjokolade, kjeks joda lista er lang. Bussen kjører inn på galgebergstoppen og det første jeg ser er to enorme reklameskilt med: 6.90 ,- hg for smågodt på Rimi! Jesus Christ assa! er det mulig å slippe unna all denne usunne reklamen? Jeg forter meg mot Rema 1000, og går inn til grønnsaksavdelignen hvor jeg plukker med meg det jeg trenger til en sunn torskemiddag,  og på vei for å hente en Skyr så passerer jeg Oreo-kjeks, fylte påskeegg, ferske skolebrød og pizzarudstykker, jeg tror ordet å legge merke til er at jeg passerer.. jeg rasker på ned mot kassen og godterihyllene "2 sjokoladeplater for kun 30 kr".. jeg tar meg meg en nutrilettbar og betaler. Mission accomplished! Vel hjemme så lager jeg meg en brødskive med et egg og en med lett salami og lett smørost, og er forsåvidt fornøyd med at jeg har klart å holde meg unna alt som er dårlig for meg hittill.

Jeg er fit for fight! Her på bursdagen min i  morgenkåpe og boksehansker som jeg fikk fra Anne Line :)

Nå bare håper jeg at jeg klarer å være flink resten av uken og spesielt neste uke som jeg har fri. Jeg skal trene med Anne Line i morgen og svømme etter jobb på fredag, så jeg har hvertfall lagt opp til 3-dagersen min :) Det hadde unasett vært utrolig gøy om jeg kom meg under 80 kg innen Juli :D

Jeg tok ikke noe bilder når jeg var på Midnight Burlesque og fokuserte heller bare på å ha det dødsartig, og det hadde jeg. Her er et bilde av Sailor Girls- gjengen:

Jeg er nr 4 fra høyre :)
Denne linken kan du gå inn på for å se flere bilder fra arrangementet: Festivalmagasinet


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar