fredag 8. mars 2013

I morgen så braker det løs!

Som mange av dere sikkert har forstått så skal jeg være med på Midnight Burlesque på Månefisken i morgen, men hva er egentlig burlesque? Hva er dette showet? og hva skal jeg gjøre der? Det tenkte jeg å klarne litt opp i her og nå, for det er overraskenede mange som ikke helt veit hva Burlesque er for noe.

Burlesque har flere ulike definisjoner, men når jeg snakker om det så refererer jeg til den senere amerianske formen for burleque som handler om at burlesque er en form var variasjon innen for ulike show. Denne typen burlesque var utrolig populær i USA fra 1860 til 1940 tallet ofte i cabaret, teater, komedie og sist men ikke minst kvinnelig striptease og Midnight Burlesqe har en blanding av alt dette.











På Månefisken så er det ikke bare lagt opp til et vanlig show, her skal du få så utrolig mye mer! Inspirasjonen her hentet fra så mang en plass, men jeg tror at hvis du tenker på HBO's fantastiske Carnivale så vil du havne litt på rett plass. I tillegg til et fler fantastiske show med vakre damer, transer og fakirer så vil du kunne finne telt og boder hvor du kan kaste kaker i ansiktet på klovner, drikke absinth, ha en spiritist seanse for å vekke enavdød stripper, du vil se skjeggete damer og så må jeg jo ikke glemme the maneating-chicken! Joda dere, dette kommer til å bli en fantastisk opplevelse! Du vil også få muligheten til å kunne bli sminket i pin-up stil av sminkører, fikset på håret og bli tatt bilde av av proff fotograf hvis man ønsker det :) For mer infor gå inn på:http://midnightburlesque.no

Dette er bilder fra Carnivale serien :D




Så kan du jo lure på hva jeg skal gjøre der? Nå har jeg jo vært med på dette burlesque nybegynner kurset til Mari Sletten. Dette var et kurs med 8 x 2 timer hvor vi lærte mye teknikk, terping på bevelgelser og en koreografi. Det er det vi har lært her vi skal vise frem på Månefisken. Det er fler av dem som er med på kurset som fakstisk stiller i nybegynner konkurransen med eget show! Det gjør ikke  jeg, men kanskje neste år? Vi skal åpne showet med vår Sailor Girls act, noe jeg gleder meg fantastisk til. Noen tenker kanskje at dette bare er en dansekoreografi, men som jeg nevnte tidligere så er jo burlesque en form for striptease, så her skal det strippes! Vi er utstyrt med boa, hansker, strømper, bh, truse, puppedusker og hatt, hvorav 4 av disse skal vekk i løpet av acten ;)

I går hadde vi siste øving og jeg føler at ting sitter bedre, men det er fremdeles en del markeringer og bevelgelser som må bli sterkere og bedre. Det var uansett hyggelig å få hatt en liten workshop på dette før lørdagen.

Fleshoticas var også der for å øve på sin koreografi sammen med sine viftedamer og det var også ganske artig å se:











Jeg har nå de siste dagene drevet å sydd kostyme til dette showet og jeg føler, nei vent, jeg vet at hele leiligheten er full av blå paljetter som ligger strødd overalt! Jeg fikk faktisk en paljett som skjøt seg inn i øyet mitt å la seg der i flere timer før jeg endelig fikk den ut, ikke særlig digg :P Kostymet er klart, håret er vasket (kjøpt med clip-on hair extentions) og sminkebøstene er vasket, så nå er jeg klar for show!



Dette er jo før sminke og hår er fikset men dere skjønner greia ;)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar