mandag 19. oktober 2015

Mandagsresultat uke 1

Første uke er over og nå er det på tide og vurdere hva som gikk bra og hva som gikk mindre bra.

La meg først minne om målene jeg hadde for forrige uke og generelt alle ukene.

1. Gå minimum 28 km hver uke
2. Magedans hver tirsdag
3. Følge Jillian Michaels 30 day shred work out

Jeg tenker jeg tar det siste først. Uken startet fint og jeg kjørte på med den korte men vanvittig harde work out'en til Jillian Michaels (Den ligger på youtube). Når man ikke eier muskler i kroppen lenger så det den utrolig hard, spesielt etter første da fordi da har du så latterlig vonde og stive muskler, at det å gå på noen annen måte enn at det ser ut som du har driti på deg er uaktuelt. Du rekker heller ikke å få mindre vondt i musklene innen neste gang eller den fjerde gangen for å si det sånn. Dermed, ble det sånn at etter den fjerde dagen på rad så tok jeg meg en pause fra den... og den varte dessverre over helgen! så her klarte jeg 4/7.



Magedansen er jo egentlig ikke noe mål som trenger å stå på lista da dette er noe jeg elsker å gjøre og drar på hver tirsdag uansett, men det er jo greit å ha den der for da har jeg oversikt over de obligatoriske treningsøktene jeg har hver uke. Jeg jobber veldig med å få mer kontroll på kroppen i magedansen. Det er så trist å ikke få til ting jeg hadde null problemer med å få til sist jeg gikk på kurs hos Shirin. Kroppen har blitt så stiv og for å ikke snakke om svak når det gjelder styrke, så jeg sliter veldig med å fullføre mange av bevegelsene. Shirin derimot er veldig tålmodig og hjelper meg med å ta tak i de riktige musklene igjen. Jeg skal klare å komme dit jeg var! For å komme dit jeg var så hjelper det ikke bare å danse magedans, men jeg må jobbe med muskulaturen min, og derfor er det viktig at jeg gjør prøver å fullføre 7/7 work outs hver uke siden det er her jeg får inn styketreningen min.

En som er klar for gåtur!

Hva med gåingen? Jeg syns det hørtes veldig mye ut å gå 28 km i uka egentlig.. Men jeg er et veldig konkurransemenneske så hvis jeg ser at Kristin er ute å går, så føler jeg at jeg må ut å gå jeg også, jeg kan jo ikke havne bakpå! Selv om målet er 300 km og det kan godt være vi når det, men det er jo ikke nok, man skal jo vinne sant ;)


Utsikt på vei hjem fra Østensjøvannet, snart hjemme her!
Jeg sliter veldig med den ene hoften min om dagen. Etter å ha gått ca 6 km begynner den å verke utrolig mye. Så mye at jeg noen ganger hadde lyst til å begynne å grine når jeg gikk oppover bakker. Det trengte ikke være bratte bakker en gang! Hva er grunnen? Jeg veit jo ingenting sikkert, men jeg har mine teorier. Jada, jeg burde dra til lege med dette, men jeg prøver det jeg tror vil hjelpe først. Jeg hadde det nemlig sånn før jeg gikk ned i vekt for mange år siden. Etter at jeg gikk ned i vekt og trente masse og fikk gode, sterke muskler i beina så forsvant også smerten i hoftene. Så jeg skal prøve å trene mer muskler i lår, legger og rundt knær. (For å se gode øvelser for dårlige knær så har jeg et eget innlegg om det på siden av bloggen her).
Jeg merker hvetfall at etter jeg fikk inn litt mer styketrening og bare det å ha gått en del har gjort at det har blitt litt mindre vondt over helgen hvertfall, men nå begynner det å gå utover knærne så jeg trenger å kjøre inn mer styrke på bein.




Vi koste oss i botanisk hage

                           






Hvor langt klarte jeg å gå forrige uke ? Jeg gikk hele 80,3 km! Med gåingen og den andre treningen så utgjorde dette tilsammen 8060 kalorier forbrent! Så da skulle man vel tro at jeg klarte å gå ned noen gram ?



Nei! Jeg gikk pokker meg opp 1 kg i stedet! Det er sååååå frustrerende, men som Thomas minner meg på hele tiden. Jeg har akkurat begynt å trene, jeg hadde ikke noe muskler i kroppen. Når man trener samler man vann i kroppen og ved å få større muskler, så vil man også veie mer.. Så forhåpentligvis så vil det gå nedover vektmessig sånn etterhvert. Jeg blir bare litt demotivert når man har jobbet så hardt.



Målet for denne uken.

1. Gå 28 km
2. Magedans tirsdag
3. 30 day shred work out 7/7
4. Ikke spise søte bakevarer eller godteri på hverdager
5. Øve minst 30 min hver dag på burlesque act for Juleshow den 14 November i Drammen Teater.

Vi har vært flinke å gått tur hver søndag de siste 3 ukene og det er vi veldig fornøyde med :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar