søndag 18. september 2011

Høsten har kommet til Beijing og Kine og Isak spiser biller!

Vel at høsten har kommet til Beijing og at Kine og Isak spiser biller har virkelig ingen sammenheng. Det er ikke slik at når det blir kaldere i lufta at både Kine og Isak får enorme lyster etter å ta seg en bille eller to, men jeg har gjort ferdig et nytt videoinnlegg fra da vi var i Wangfujing sin snacksgate.

Det har ikke skjedd så mye denne uken annet enn at jeg har vært trøtt hele uka. Vi begynte jo ikke på skolen før på Tirsdag, og da hadde jeg ikke skole før klokka ett som varte til fem. På Onsdag og Torsdag har jeg skole fra 08-10, så det er veldig korte dager hvor jeg har store ambisjoner om å dra rett til en kafe og sette meg der og lese til sånn klokka tre. Onsdagen fikk jeg lest til sånn 12, så kom Kine og vi ble sittende å spise den mest amazing gulrot kake jeg noengang har smakt. På Torsdag var jeg så trøtt at jeg dro rett hjem og sov i seks timer! Så når Fredagen endelig kom hadde jeg så sinnsykt lyst til å skulke, men jeg dro ræva ut av senga og klarte og være aktiv i de to første timene. Når dagen var over tenkte jeg at jeg helt sikkert måtte sove noen timer før vi skulle ut, men jeg var så energisk fordi det endelig var helg og fri! Så vi dro jo selvfølgelig på Helens hvor vi hadde en kjempehyggelig kveld som alltid, hvor vi fikk noen Japanske, Koreanske og Indonesiske venner. Du tenker kanskje at, jammen hva med Kinesiske venner Lotte? Du må jo prate Kinesisk! Men, hør her da, det er det som er så flott. Kan disse Engelsk? Nei, eller jo noen av dem kan kanskje litt, men det er svært lite, så dermed blir vårt fellesspråk Kinesisk. Så vi pratet Kinesisk resten av kvelden med dem.

Vi har jo aldri vært i Sanlitun om kvelden å klubbet, noe som sjokkerer alle når vi forteller dem det. Sanlitun er liksom det place to be! Javel, så vi dro en tur for å møte den franske naboen vår og noen venner av han. Sanlitun om natten er ganske stilig, det er neonlys overalt og veldig folksomt av unge, gamle, sexy, tror de er sexy mennesker. Vi dro først på en pub som var rimelig harry, deretter dro vi på en klubb som het Mix. Olivier leder oss inn på en parkeringsplass til et stadium, men det er visst det alle de hippe klubbene er. Vi betaler 50 kuai i inngang og beveger oss inn i det som viser seg å være en laburint av en klubb. Jeg bemerker meg hvor nødutgangene er og beveger meg, eller pusher meg til baren for å kjøpe en øl til meg og Kine. 80 KUAI for 2 ØL!! Kødder du med meg? Og det er 0.33! Ja, jeg veit for dere i Norge så er ikke dette dyrt, men for oss her så er det tåpelig dyrt. Stedet spilte bra musikk og i hvert rom var det ulik musikk som ble mer og mer lik utover kvelden. Vi forsto endelig hvorfor folk sitter til sånn tolv om kvelden og drikker på Helens før de drar til Sanlitun, det er jo for å være i god nok form til å takle knuffing og dyre priser på drikke. Vi var vel der i litt over en time eller rundt to før vi fant ut at vi skulle ta taxi hjem. Kvelden var hyggelig, men nestegang skal vi gjøre som i Norge og vorse før vi stikker dit, men det beste med å vorse i Kina er jo at du kan gjøre det på pubben ute fordi det er så billig:D

Men da skal dere endelig få se klippen fra snacksgata, kos dere med den som jeg er sikker på at dere vil få vann i munnen av! Ta gjerne og kommenter også:D




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar