fredag 15. juni 2012

Marshmal(Love)ing

Som noen sikkert allerede har fått med seg på bloggen til Kine, så var vi en liten gjeng ute og grillet marshmallows på onsdag. Vi var først en tur på Rice Bowl som har kjempegod Thai mat, her ba jeg om å få retten sterk, noe han var veldig i mot å gi meg. Servitøren spurte meg sikkert opp til tre fire ganger om jeg var helt sikker på det, for sist gang noen spurte om sterk mat så begynte de å gråte når dem fikk retten. Jeg sa at dersom jeg griner så har dere gjort det riktig. Da jeg fikk maten begynte jeg ikke å gråte, men å snufse litt, så den gikk som godkjent i min bok:D

Siden det var så fint vær og Kine hadde nå mast om å grille marshmallows på facebook fant vi ut at vi kunne slå to fluer i en smekk 一举两得 (må ikke glemme kinesisken helt..) og dro dermed til Kine og Vidars nye leilighet for å grille. Vel vi dro ikke til leiligheten for å grille men plassen utenfor:P Jeg glemte delvis at jeg hadde med meg kamera så det ble bare noen smålig desperate bilder mot slutten. Det blåste og var ganske kaldt så hele seansen varte ikke så lenge.

Benedicte


Mmm sukker på pinne!



Karoline

Engelen Benedicte

Dette bilde stjal jeg fra bloggen til Kine
Alle bildene jeg tok av Kine, tok jeg meg Kine sitt kamera, så du får heller ta en titt på bloggen hennes, link i bilde over.

Jeg fikk halt meg ut på trening i går. Hadde tenkt til å være flink å dra en time før spinningen for å jobbe litt med styrke, men jeg var sliten og lat. Jeg har nemlig ikke sovet noe på nettene de siste dagene. Jeg sov helt fint på natta etter nattevaktene forrige uke, men det er som om kroppen forbereder seg på en ti netters nå. Så de siste tre dagene har jeg ikke sovnet før i sekstiden på morgenen.. Uansett jeg kom meg på en 4x4. For dere som ikke veit hva 4x4 er så er dette visst nok en formel som noen forskere har kommet frem til at er den beste måten å trene på for å komme i god form. På spinning 4x4 vil det si 15 minutters oppvarming hvor du sakte men sikkert kommer deg opp  puls, slik at du ligger i sone 4 når du starter intervallet. Sone 4 vil si 80-90% av makspuls, det kan varier noe. Deretter har du 4x4 minutters intervaller med korte pauser før man trapper ned. Det hele varer i 45 minutter så det er en rask treningsøkt. Siden den varer så kort så er det viktig at man gir alt man har i de fire minuttene man står på. Jeg klarte å ligge på 92-95% av maxpuls i alle intervallene, det vil for meg si at pulsen min lå på mellom 177-183 bpm. På det siste intervallet så var det en av favorittlåtene mine fra Muse så da ga jeg alt jeg hadde og var oppe i 97% av maxpuls. På de 45 minuttene havnet jeg på 600 kcal så jeg er veldig fornøyd med det. Jeg har ikke tenkt til å ta noen flere kardioøkter denne uken, men skal presse inn en eller to styrkeøkter etter jobb tenkte jeg.

Så nå ser jeg frem til 10 netter i strekk på jobb før jeg har en uke fri. Jeg har også satt meg et mål om at jeg skal sykle fra Oslo og til Hytta i Holmsbu (ca 6.5 mil) hvertfall en gang i løpet av sommerferien:D Får jeg det til og det går bra kan jeg jo ta meg flere turer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar