fredag 25. oktober 2013

F.A.I.L

Noen ganger så kan det jo stå for Flotte Asskicking Interessante Lotte, men akkurat nå så mener jeg egentlig bare fail. Jeg hadde store planer om å lage et spennende og interessant innlegg om 30 days shred og hvor utrolig givende og lett det var og begi seg ut på, men det endte med failure!!

Så hva er 30 days shred spør du? Vel det er egentlig noe helt genialt som jeg så vel mente at gir alle en mulighet til å trene hver eneste dag. Her trenger du bare å gi max 30 min av ditt liv,  - og det inkluderer nedkjøringen- og etter 30 dager så skal du ha blitt et slankere og sterker menneske! Høres fantastisk ut ikke sant?

Det begynte faktisk veldig bra! Jeg hadde nemlig noen uker etter hverandre hvor jeg var selve kongen av trening og lå godt over 3000 kalorier hver uke, jeg kom meg til og med over 4000 den siste uken, men så sa det stopp. 30 days shred, er et treningsprogram laget av  Jillian Micheals, hvor du trenger å trene hardt i 20 minutter hver dag i 30 dager. De første 10 dagene gjør du level 1, deretter level 2 og til slutt level 3. Jeg begynte med dette i arbeidsuken min og jeg følte at dette er så absolutt ikke noe problem. Det kom jo også av at når jeg jobber natt så er jeg et vanvittig rutinemenneske så da går alt bra! Da jeg kom til dag 7 så måtte jeg hoppe over den, for jeg skulle i bursdag før jeg skulle på jobb. Da den 8 dagen kom så var jeg sliten og ville heller leke med Tina. Så den 9 dagen så tok jeg 2 stk på en og samme dag.. men så sa det stopp!

          14

Jeg har veldig lyst til å lage et skikkelig innlegg om 30 days shred, og jeg har faktisk veldig lyst til å fullføre det, for bare på de 8 gangene jeg gjorde level 1 så merket jeg en forandring på kroppen, og dette var bare de lette øvelsene, jeg leste at level 2 var akkurat passe og level 3 var helt jævlig, så jeg vil faktisk klare og fullføre og ikke la det ende med FAIL. (Planen var å legge inn før og etter bilder for hver level).

Så det var altså den første failfølelsen denne/forrige uke.

Fail-følelse nr 2, kom med burlesken. Misforstå meg rett, jeg elsker burlesk, men jeg føler meg skikkelig fail på det til tider. Jeg er på mitt 3 "semester" nå, eller det vil si jeg holder på med kurs 4 og 5 og jeg suger balle på så utrolig mye. Det er masse av øvelsene jeg bare burde nailet nå, men jeg får det bare ikke til!

Ta f.eks Hagala, som for oss har blitt døpt til Kurompa, dette er en øvelse jeg burde klart i søvne! Jeg forstår og kan the basics, men jeg klarer bare ikke å få hjernen min til å bruke denne øvelsen med ulike akesenter. Jeg forstår at for mange av dere så er dette jibberish, men det er så føkkings irriterende og jeg blir bare så satt ut på treningen og føler meg så ræva når jeg ikke får til slike elementære ting.

                                         


Det er jo ikke bare kurompa jeg ikke får til, men magerulling begge veier vil heller ikke hjernen min at jeg skal gjøre, joda en vei går greit, men når man skal gjøre det andre veien så står jeg det som en dum gjøk, det dummeste er at dette skal gjerne gjøres med et lite kick med det ene beinet samtidig og jeg ser mer ut som jeg får et svakt epilepsianfall der jeg står...

                                             

                                                                 58 Essential Dance GIFs
Er det så jævla vanskelig da!!!

Så som dere forstår så er det ikke bare glamour med denne burlesken :P Dette er jo bare øving og mer øving, men jeg føler liksom at noen av disse tingene burde jeg bare kunne! ja, jeg veit også at man ikke skal måle seg opp mot andre mennsker, men de andre i klassen er så utrolig flinke og dem tar både koreografien og øvelsene ganske fort! Noen er bare ikke skapt for dans, men allikevel så er jeg gal nok til å stille opp sammen med Miss Wolfy Woff Woff i egen act, med egen koreografi...

Vi får håpe det ikke ender med dette på de dødes dag:

                                                         58 Essential Dance GIFs

Dette ble kanskje en smule negativt, men sånn er det noen ganger, man kan ikke alltid være superpositiv og som alle andre mennesker så har jeg også negative dager og man må bare innse at det er ikke alt man kan være mester i :P  

                                          

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar