fredag 4. oktober 2013

Skikkelig milepæl er nådd! - 26,2 kg totalt

Holy crap! Endelig så var jeg under 80 kg når jeg veide meg i går! Det var en så fantastisk følelse å se at det sto 79,8 kg på den vekta. Jeg veit jo at jeg lett er over igjen f.eks i dag, men nå har jeg sett at jeg kan komme under og det gir en eksta push. Jeg har nå gått ned 26,2 kg totalt og det er jeg ganske stolt av!



Hva er målet mitt? Målet mitt var jo alltid å være fornøyd med meg selv og være komfortabel i den kroppen jeg har og det er jeg jo nå! Jeg ser alltids ting jeg vil forandre litt på, skulle gjerne hatt litt mindre mage og armer osv, men det er sånn flisespikkeri og sånn vi jenter er og jeg er sikker på at gutter er helt like ;) Men, det skal sies at jeg hadde jo et fysisk vektmål i tillegg til det å være fornøyd med meg selv, sunn og frisk og det var å nå 73 kg. Hvis jeg når 73 kg så har jeg klart 30 kg siden jeg meldte meg inn i Vektklubb. Jeg husker ikke helt hvorfor akkurat 73 kg, men jeg syns -30 kg var et rundt og fint tall. Jeg tror også det var fordi hvis jeg veier 73 kg, så vil jeg endelig ha en BMI på under 25 og det var det som var hovedmålet sånn vektmessig.


Jeg prøvde å legge ved en instragram video, men det funka heller dårlig ser det ut som... 

Hvordan nå målet? Jeg ligger altså 7 kg unna dette målet. Det er ikke noe jeg stresser med og jeg spiser og koser meg med det jeg vil. Jeg har bare blitt mer oppmerksom på hvordan jeg kan spise å kose meg litt mer sunt og uten å ta helt av. Jeg er nok flinkere til å trene enn til å følge strenge kostholdsregimer og i det siste så har jeg trent ganske hardt. Hver uke så har jeg ligget mellom 5-7 timer trening, som innebærer 3 timer dans på mandager og 2 til 3 runder med trening på jobben resten av uken. Jeg kombinerer cardio og styrke hver gang jeg trener og vier 30 min til hver. Når jeg trener cardio så trener jeg f.eks: ellipse, sykkel, boksing, hoppe tau. Når jeg trener styrke så tar jeg gjerne underkropp en dag og overkropp en annen. I det siste så har jeg trent mage ganske systematisk hver gang jeg trener. Jeg har bare gjort ulike øvelser til mage slik at jeg får tak i alle delene. På dansingen så jobber vi veldig hardt med å ha kontroll over de ulike magemusklene, man skal kunne trekke i hver enkelt del av magen uten å bruke de andre musklene. Dette er utrolig vanskelig, men for å gjøre dette så må jeg jo få skikkelig tak i musklene;) I tillegg så må jeg bli mye flinkere til å tøye ut magen etter å ha trent den, fordi det er minst like viktig i dansingen å kunne trekke dem langt ut og skikkelig sammen og det er ikke lett hvis man har små støle, støle kompakte muskler :P

Vi trener for en bedre verden. Fra 2 sept -13 okt gir Nordic Choice 10 kroner pr ansatt til UNICEF hver dag vi er i aktivitet. Utsatte barn får skolegang og beskyttelse mot trafficking. Klart vi er med!

Nå skjer det ganske mye fremover! Mer om det kommer, jeg hadde bare ikke lyst til å ha et blogginnelegg med 40 ting som jeg pleier å ha, men et lite tips til dere som lurer på hva dere skal gjøre i morgen og som kanskje bor i Drammen eller omegn. Kom dere ned til Union Scene i morgen (lørdag)! Her skal det være retrobonanza med vintage klær og platemesse og det blir til og med konsert med Death by Unga Bunga! Så dette er noe man bør få med seg! Åpent fra 11.00 - 16.00!
Du kan blant annet få se mer av dette:

Hentet fra http://retropiken.myshopify.com , kjolen heter Joan Secretary Dress in "Peacock",
 
Photo av: Karina Rønning

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar