lørdag 19. januar 2013

Ny pulsklokke nye muligheter?


Denne uken har jeg testet ut STAR-programmet som er innebygd hvis du blant annet har en Polar FT80 som jeg har kjøpt meg :) Denne klokken har også en funksjon som skal være behjelpelig for deg som trener styrke. Jeg har ikke testet ut denne helt enda, men det kan jeg kanskje prøve å gjøre neste uke.

Først når jeg fikk klokken så valgte jeg STAR-programmet sitt tredje og hardeste program som er "Maximize Fitness", da fortalte klokka meg at jeg måtte trene 4 t og 25 min og tot 2700 kcal i løpet av en uke, som om ikke det var nok så må jeg også klare å holde meg innenfor de sonene den har lagt opp for meg. Det vil si at jeg må bruke 1t40m i sone 1 (ca. 57-70% av maxpuls, rask gange), 2t10m i sone 2 (70-85% av max, lett jogging) og 35min i sone 3 (85%-93% av maxpuls, ut det du klarer!). Problemet med dette er at når jeg trener er jeg så og si aldri i sone 1 og holder meg for det meste i sone 2 og 3, derfor ble dette en utfordring!

Jeg kan jo si det sånn at burlesque'n og svømmingen har hjulpet meg til å holde sone 1, mens boksing og jogging for meg holder meg i sone 3 bortsett fra i pausene hvor jeg kommer ned til sone 2, så det er mye lettere å regulere mellom sone 2 og 3. Når jeg er i gang så kommer jeg meg nesten aldri ned i sone 1 med mindre jeg stoppet helt opp og står stille:P


I bildet over så kan dere se min trening i dag, her prøvde jeg å få 100% inn på alle sonene og få STAR-programmet mitt fornøyd, jeg jobbet meg opp til sone 3 (oransje) og når jeg fikk 100% der så gikk jeg ned til sone 2 og 1.


Jeg endte uansett opp med 160% i sone 3 :P Og hittil er jeg godt over budsjett på kaloriene også ;) Jeg skal jo derimot ut på fest i dag, så litt ekstra er bare bra! Blir gøy å se hva klokken sier til meg på mandag og kanskje jeg får pokal ;D



Her kan jeg også følge med på hvor hard trening jeg har hatt de siste ukene og når Polar anbefaler meg å trene igjen etter en økt. På gult så kan man trene, men ikke ta i for hardt og når man er nede i grønn så er det bare å kjøre på!





Jeg tror at dem som har hund kan nok fint få mye trim i sone 1! Så jeg benyttet meg av denne muligheten når jeg var oppe i Lillehammer forrige uke og tok med Nina sin nydelige hund Mono ut på tur. Mono har smule ADHD til tider og elsker å gå tur, han er overalt til en hver til og drar meg på slep etter :P


Denne helgen skal flotte My feire bursdagen sin, så jeg fikk byttet vakt med Rubie denne helgen og turet ut til Drammen. Her la jeg meg inn på Clarion Hotell Tollboden! Siden jeg jobber i Choice så er jeg så heldig å få noe rimeligere rom og benyttet meg derfor av denne sjansen og tok hele helga her :) De var ganske snille dem som jobbet i resepsjonen på hotellet også og ga meg er superflott superior rom!

Siden jeg først var i Drammen og etterveksten var blitt ganske lang så fikk jeg også My til å farge håret mitt!






Veldig fint at det er en sånn blå bakgrunn, da kommer hvertfall den oransje kobberfargen skikkelig frem ;) Tenkte på nettopp dette når jeg fikk My til å ta bildet :P

Siden jeg ikke fikk sovet noe som helst etter nattejobb i går, ble jeg helt utkjørt da klokka nærmet seg 17.00 og falt inn i koma! Heldigvis hadde jeg satt på vekkeklokken og kom meg opp slik at jeg fikk spist noe middag, men kort tid etter at jeg hadde spist så falt jeg inn i komaland igjen og våknet 02.00! Hurra for "jetlag". Jeg fikk med meg 3 episoder med Halvbroen før jeg endelig kunne gå å trene. Jeg hadde så dårlig samvittighet for å ha proppet i meg masse potetgull så jeg fant ut at jeg måtte bare gi maks på treningen.


Treningsrommet er nok ikke i nærheten av like awesome som på børsparken, men det fungerte helt fint for det jeg hadde planlagt og dem hadde spinningsykkel;) 




Etter trening (1,5 time og 1025 kcal forbrent) så var jeg skrubbsulten og det føltes ut som om jeg kunne spist en hest, vel egentlig ikke, jeg tror ikke hester smaker noe godt! Jeg koste meg nok litt for mye med frokosten, men når man er i Rom..

Flirtatious Lotte ;)






1 kommentar: