onsdag 30. januar 2013

Jobb som byr på utfordringer!

Nå snakker jeg ikke generelt om jobben min som nattevakt men denne jobben med å holde seg unna søtsaker og annen fet mat! Det er jo også ganske utfordrende når man har en 15 timer lang vakt og skulle holde seg unna alt som er dårlig for deg!

I går kicket søtkicket og denne idiotiske tankegangen om at "jeg jobber jo i hele 15 timer, jeg fortjener jo nesten en liten pose potetgull, eller en bit av den sjokoladen", jeg måtte bare riste på meg og tenke at nei! Det var jo akkurat det du skrev om i blogginnlegget, at du måtte slutte å bruke mat som en belønning. Så jeg holdt meg faktisk hele natten uten å spise noe usunt. På morgenen når jeg hadde vært på jobb i sånn 13 timer, så var blodsukkeret lavt og jeg var ekstremt trøtt. Så det jeg gjorde var å ta den minste bollen vi har på jobben, fylle den halveis opp med noen havrekorn som er tørket i honning (minner om sånn crusli), tok en ss vaniljeyoghurt og 1 dl ekstra lett melk. Problemet var nemlig ikke at jeg var sulten, men bare at jeg var latterlig trøtt, da fikk jeg opp blodsukkeret og det sluknet søtsuget!

På mandag så var jeg på boksing og på Burlesque som vanlig og forbrant hele 1642 kcal den kvelden, så jeg må si jeg er veldig fornøyd over mandagstreningen min. Jeg begynner faktisk å få ganske bra muskler i overarmene mine av boksingen også, og sånt liker jeg! Dem er så store fra før av, så det er digg at dem begynner å bli litt strammere og ikke bare store av fett :P


Dårlig bilde, men det er hvertfall mer enn hva som var før!

Da jeg hadde spist, begynte jeg planleggingen av middagene fremover og skrev en handleliste, den ble jo ganske detaljert, slik at jeg skulle holde meg våken hahaha:P



Endelig på mandag så fikk jeg stjerne i "boka" av klokken min, dette til tross for at jeg forrige uke ikke klarte kriteriene som klokken hadde satt meg, og jeg trente mindre enn hva jeg trengte...men da ga dem meg stjerne og sa at jeg hadde vært flink! Forrige uke når jeg trente mer enn det jeg behøvde og fylte alle kriterier og mer til så sa den bare "good exercise week, train less in zone 3", joda er ikke du motiverende da:P

Nå skal jeg ut å handle litt mat og se om jeg klarer å fortsette det sunne kostholdet ut uka uten noe søtaker/potetgull!
På mandag så lagde jeg denne middagen:


Det er et veldig sunt og enkelt alternativ når du er på farta! Det blir 2 store porsjoner og inneholder ikke mer kalorier enn 350-400 totalt. 

Innholdet er : 
 200 g karbonadedeig
1 stk kina hvitløk (sånn stor rund)
1 stk chili
1 stk rødløk
4-5 plommetomater (70g)
50 g aspargesbønner
4-5 champignon (80 g)
1 ss soyasaus

Stek karbonadedeigen, hvitløk, chili og løk sammen, så adder du resten på slutten slik at det ikke blir bløtt men bare varmet opp, veldig enkelt og greit og tar ikke mer en 15-20 min :) Jeg bruker lite eller ikke olje når jeg steker, for 1 ss olje er næmere 100 kcal i seg selv :P

Jeg vil også bare si tusen takk for alle de flotte tilbakemeldingene jeg fikk på det forrige blogginnlegget mitt! Det var kjempegøy, det var også mange som likte det på vektklubb så der har jeg vært mest anbefalt de siste 3 dagene, så det er jo artig :D 


2 kommentarer:

  1. Jeg fant linken din til bloggen inne på Vektklubb, og leste innlegget du hadde lagt inn der.. Synes du er kjempeflink, både å gå ned og å trene.. Har lagt din blogg i min leseliste slik at jeg nå får følge deg når du legger inn nye innlegg..

    Ha en fin, fin søndag..

    SvarSlett
  2. Hei, Tusen takk det var hyggelig :) Det er gøy og motiverende å følge enn blogg og når man veit at det er folk som leser den så er det også inspirerende! Du må ha en flott søndag :D

    SvarSlett