fredag 11. januar 2013

Overskrifter er alltid vanskelig!

De skal liksom få deg til å få lyst til å lese på bloggen min, men jeg skriver jo for det meste om det samme, trening og kosthold osv og akkurat nå så manglet jeg inspirasjonen til å komme på en skikkelig overskrift.

Jeg tenkte jeg skulle oppdatere litt angående vektnedgangen. Dere kan jo tenke dere selv at etter jul så er det ikke så veldig motiverende å fortelle om hvor mye en har gått opp! Når julen endelig var her så la jeg alt som het trening og kosthold på hylla, eller det vil si jeg droppet å trene og fokuserte ikke like hardt på å holde meg innenfor det daglige kaloriinntaket som skal ligge på ca 1600 kcal. Jeg koste meg med maten og desserten, jeg droppet derimot julesokk i år og hadde ikke noe spesielt med godteri rundt meg, så dermed puttet jeg ikke i meg så mye godis som jeg ellers ville gjort. Det ble en del julemat, men det var egentlig bare de første tre dagene, og etter det så spiste jeg mer eller mindre normalt. Det var alkohol til maten hver dag og det var nok heller det som tippet det hele over ;)

Den deilige lottelienske pizzaen jeg lager, hvor til og med tomatsausen er hjemmelaget ;)


Så når 1. januar kom og det var veing så kan jeg ikke si at jeg gledet meg spesielt. Vekta hadde vært nede på 85,5, men rett før jul så var den oppe i 86 kg igjen. Det er sånn jeg har ligget hele desember, ned to kg opp to kg... Så da jeg gikk på vekta så sto det 86,4! Jeg må si at jeg var mektig fornøyd over at jeg ikke hadde gått opp mer og kjente meg motivert til å trene litt denne uken, selv om jeg hadde nattevakt og treningsenteret mitt hadde dårlig med tilbud den uken.

På onsdag morgen etter jobb så trente jeg 1 time nede i gymmen på jobb. Det var egentlig en ganske deilig økt for jeg kjente at jeg fikk presset meg rimelig hardt og i løpet av en time så hadde jeg vel forbrent godt over 700 kcal!



På fredag ble det en ny økt, denne gangen hadde jeg glemt pulsklokken og jeg kjente at motivasjonen sank litt med en gang. I tillegg så var jo dette etter min fjerde natt, så man er litt mer sliten også. Jeg prøvde å jobbe like hardt som på onsdagen, men jeg presset meg nok ikke like hardt som da!

Her i nytt treningstøy! Jeg fikk nytt treningstøy til jul, men det var i størrelse XL! begynner å lure på om familien tror at jeg leker at jeg har gått ned i vekt? Fikk beskjed om at de var redd for at XL kanskje var for smått til meg.. Uansett her er det nytt og buksen er faktisk i medium, woot woot!

Søndag ble siste runde og jeg følte meg stolt over å ha klart målet som er hvertfall 3 treningsdager i uken. Når jeg trener nede på jobb så veksler jeg mellom en del forskjellig sånn at jeg ikke skal syns det blir for kjedelig. Jeg tar gjerne 30 minutter på ellipsemaskinen, som er veldig bra for knærne mine, så 15 min jogging, som dreper knærne mine (lærer aldri) og 15 min styrke eller 30 min styrke, alt ettersom hvor lenge jeg har trent kondisjon først.



Jeg kjenner at jeg savner virkelig en spinningsykkel der nede, vi har sånne sykler med store seter, men jeg syns de er helt grusomme å sitte på, jeg blir helt stiv i hoftene og i tillegg så kan man ikke stå å sykle på dem, noe jeg syns er kjipt! Uansett, etter en uke med nattevakt og hard trening så gikk jeg med god følelse på vekten på mandag :D - Tørk av det gliset ditt feite dråg! skrek vekten til meg!! Hva faen? Jeg veide plutselig 87,5! What the... Jeg kjente at jeg ble drit sur og sparket vekten på plass!



Jeg hadde ingen intensjon om å la den vekten gå innover meg, jeg hadde gjort mitt beste og tenkte at dette nok dessverre var et litt forsinket resultat av julen. Så jeg tuslet avgårde på Burlesque'n og følte meg egentlig ganske fin der jeg sto til tross for den drittvekten. Jeg tenkte som så at jeg fikk skrive inn vekten dagen etter i stedet, for etter en uke nattevakt og trening så bærer kroppen ofte på en del vann og jammen meg hadde jeg rett, for dagen etter så var den tilbake på 86 kg :D

Jeg har også smugveid meg både onsdag morgen og torsdag morgen og da var jeg faktisk nede i 84,5, så det er jo lov til å håpe et den er under 85 på mandag ;) Jeg tror nok derimot at det meste av det var vann, fordi jeg har vært sykt dehydret de siste dagene og når jeg våknet i dag så bælmet jeg en hel flaske Imsdal!

Nå er jeg oppe i Lillehammer, så jeg skal prøve å få inn hvertfall en treningsøkt til i løpet av helgen, helst to :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar