torsdag 18. oktober 2012

Det er ikke alt ved å gå ned i vekt som er like kult!

Hvem er det jeg prøver å lure, selvfølgelig er det kult uansett! Selfølgelig er det fett å kunne gå gjennom skapet og finne plagg som absolutt ikke passer lenger og for en gang skyld så er det ikke fordi du ikke får buksa over knærne eller at valkene tyter over bukselinningen, eller at puppene velter ut av kjolen eller BH´en det er rett og slett fordi dem henger på deg som om du skulle vært en kleshenger.

Jeg er et kjolemenneske, grunnen til dette er fordi jeg rett og slett har vært for feit for bukser. Det er ikke noe gøy å gå inn i en butikk med normale størrelser, finne frem en bukse du syns er stilig og finne ut at nei, den har dem ikke større enn 44. Så går du inn i en "kjerring" butikk da (les: Kapphal, sorry men jeg syns dem har grusomt stygge klær), du finner en bukse som du egentlig syns er ganske stygg, men dessverre så må du bare ha en buske fordi det er ikke alltid det passer seg å gå i kjole eller skjørt. Du finner størrelse 46, går inn i prøverommet, med speil på alle kanter slik at du er sikker på at du skal få med absolutt alle valkene i noe som virker som 3D. Du puster ut, mens du ser deg selv i speilet, here we go again, du og meg buksa, dette blir krig. Du drar buksa opp, får den over knærne denne gangen, men den stopper på rumpa, du presser og presser, og til slutt så klarer du å få den over rumpa også! Vent litt, ingen grunn til å tenke at den passer enda! Du skal jo få igjen knappen først! Du ser ned... shit hvor er knappen? fumle, fumle, fumle, fettblindhet. Ahhh derfor har vi disse behjelpelige speilene. Du får akkurat igjen knappen! Hurra, den passeeeeer.... Ja, den passer hvis det er greit for deg at ryggflekset henger over buksa og knappen knager seg inn til innvollene dine gjennom 20 cm flesk! Joda, da passer den.



Det er en skildring av hvordan jeg opplevde og egentlig fremdeles opplever det å gå å kjøpe bukser, og da er det vel ganske innlysende at jeg liker å gå med kjoler!
Jeg gikk som nevnt gjennom skapet mitt på tirsdag kveld, nå skulle jeg kvitte meg med litt drit. Jeg fant ut at jeg har 45 kjoler og jeg elsker 40 av dem tror jeg. De 5 andre er sånne: "klarer ikke helt og kaste, den er jo fin å ha på hytta på sommeren." Jeg har 9 eller 10 kjoler fra Japan, som er sånne dukkekjoler. Jeg elsker dem, men jeg kan vel egentlig si at dem er ikke helt min stil lenger, men tro meg jeg skal nok presse inn en eller to ganger i året hvor det passer seg å gå med dem også! Uansett så kommer jeg aldri til å kaste dem eller gi dem bort, tenkt så kult det blir for datteren min eller sønnen min (hvis han vil å ha sånne kjoler) å leke med kjolene når dem er små!
Jeg elsker 50-60talls kjoler, spesielt godt passer det å gå med når man har litt ekstra på kroppen. Kjolene får fram livet ditt, hoftene og puppene, de er sexy og gjør deg sexy. Derfor har jeg en del kjoler fra pinup girl clothing. Når man tar med frakt og toll på disse kjolene så er dem egentlig ganske dyre så da er det her det som er kjipt med å gå ned i vekt kommer inn. De to siste kjolene jeg kjøpte passer ikke lenger. De passer virkelig ikke lenger. Den ene kjolen har jeg brukt masse og det er favoritten, den andre har jeg kun brukt ved tre anledninger så det er skikkelig kjipt at jeg ikke kan bruke den lenger.

Ignorer rotet i bakgrunnen, det er sånn det blir når man skal "rydde"!


Dette er virkelig en av favorittene mine, men nå ser den ikke noe pen ut på i det hele tatt, denne tror jeg derimot kanskje det går an å sy inn da :)

 

Denne kjolen fikk jeg kun brukt én gang på kinesisk Peking Opera, én gang på julebord og én gang på Julaften. Jeg tror nok desverre denne er litt mer komplisert og sy inn, så jeg må nok bare bite i det sure eple og selge denne kjolen.
Sånn skal den se ut! Puppene skal liksom fylle ut den øvre delen, men på meg.....
Hvor faen er puppene mine blitt av??
 Ja sånne ting er litt kjipt, jeg har mistet 12 cm rundt brystet, så det er ikke rart de to kjolene der ikke passer noe godt lenger! Det er jo sånn som Thomas sier, bare kjøp noen nye, men uansett, det er penger å bruke dah! Dessuten jeg gidder ikke kjøpe meg noen nye kjoler nå, som igjen ikke passer om et halvt år! Jeg vurderer å kjøpe en av dem jeg ønsker meg mest i medium, sånn at jeg har et slags mål å komme meg inn i :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar