mandag 15. oktober 2012

ENDELIG!!!!!!!!!!

Jeg er så ufatterlig glad akkurat nå! Da jeg gikk på vekten i dag så sto den på 89 kg! Endelig dere!! Jeg veier under 90 kg, kan dere fatte hvor mye det betyr for meg? Jeg har ikke veid under 90 kg siden videregående!



Jeg har vært så veldig sliten denne uken i kroppen. Uken jeg var hos Thomas fikk jeg trent 3 ganger, men jeg trente på en måte som kroppen min ikke var så vant til. Jeg gikk fort til skolen hans og jogget på treningen. Dette resulterte i at jeg hadde skikkelig ømme muskler i maaange dager etterpå og jeg har fått en betent sene eller noe i den ene foten som gjør at det er veldig vondt å belaste den noe mer enn vanlig gåing og ståing (selv det gjør litt vondt). På onsdag morgen så skulle jeg prøve meg på trening, jeg gikk ned i gymmen på jobben og var veldig klar for å skulle jogge. Ja, jeg kjente at musklene var litt slitne når jeg begynte, men at det skulle gjøre så vondt som det gjorde, det hadde jeg ikke regnet med. Det gjorde vondt ass! Knærne mine verket, musklene verket, og foten gjorde vondt og etter fem min så måtte jeg gi meg. Jeg prøvde meg videre på sykling og stepmaskin. Jeg kommer vanligvis veldig fort opp i puls og får en fin treningsøkt, men i dag så sleit jeg meg med å holde meg på 70% av makspuls 0.o What the? Jeg var drit sliten, men kom meg rett og slett ikke høyere. Jeg trente i ca 50 min, før jeg ga meg og med sykkelturen hjem ble det vel nærmere 1 t og 10 min men jeg havnet ikke på mer enn 600 og noe kalorier! Jeg pleier å ligge på over 800!


Det var sykt fint å sykle hjem fra jobb her en da forrige uke, da jeg syklet over Grønland så det ut som hele himmelen brant, og jeg fortet meg hjem for å ta bilde av det :)

Så jenter og gutter, det er virkelig ingen vits i å presse kroppen på trening hvis den ikke er klar for det, og da mener jeg ikke at det er en unnskyldning for dere late, feite sofagriser til å ikke dra på trening fordi trening gjlr vondt og er slitsomt, for det skal det gjøre! MEN, hvis du har trent hardt en periode, så er det helt klart at det er viktig å la kroppen restituere, og siden jeg jobber natt og har sovet dårlig i det siste så har faktisk dette tatt mye lenger tid en vanlig. Ironisk nok så var det akkurat dette det ukentlige brevet fra vektklubben handlet om i dag :)

Jeg er glad vekten gikk ned denn uken til tross for Nordic Choice Tour på mandag med mye mat og drikke, og super bursdagsfeiring med Kine og Dagpå lørdag. Vel og merke, det ble jo ikke noe alkohol på lørdag siden jeg skulle på jobb rett etter, men det var sykt god mat, kaker og flott steming. For å se flotte bilder og Kine, meg og maten (ja noen andre flotte folk også da:P) så ta en titt her.

Jeg var sååå glad for at det endelig var min friuke i dag, meeeeen så fikk jeg melding av Rubie, som har brukt hele helgen på å flytte fra Stavanger til Oslo for å jobbe natt hos oss, om jeg kunne ta natten hennes i dag. Jeg klarte selvfølgelig ikke motstå en så utsøkt fristelse og takket ja med en gang, neida, joda. Jeg takket ja, men til gjengjeld så får jeg fri frem til tirsdag neste uke og det er jo supert :) I morgen så skal jeg på ny helseprofil hos fysioterapauten Grete klokke 10.00 så det er jo litt kjipt at det å jobbe natt kan ha en liten innvirkning på resultatene der, men de kommer jo uansett til å være bedre enn hva det var for et halvt år siden!

Ukens Tall

7 mars: 103 kg BMI 34.4
8 oktober: 90 kg BMI 30,1
15 oktober: 89 kg BMI 29,7

woohoooo BMI på under 30 dere!!!

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Takk, det føles utrolig bra. Det var en ting å komme under 100, men der har jeg liksom vært før. Under 90 derimot, var eller er så utrolig stort! Når man omtrent ikke kan huske tilbake til den tid man var der!

      Slett
  2. Så utrolig bra Lotte, gratulerer! :D

    SvarSlett
    Svar
    1. yey takk, det er en super følelse som gir mersmak! Nå er det bare å jobbe på videre!

      Slett